Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هرمزگان از مدارک پنج کانتینر توقیفی در گمرک نشان داد، ۵۲ هزار یارد اختلاف در متراژ پارچه‌های وارداتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال وجود داشت. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به جزییات کشف پرونده قاچاق پارچهدر یکی از گمرکات استان، گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با انجام اقدام اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان کالا که به صورت سازمان یافته اقدام به قاچاق پارچه می کنند باخبر شده و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار عزیز الله ملکی افزود: ماموران حین کنترل لاین ترانزیتی خروجی از بندرعباس به 5 دستگاه تریلر مشکوک شده که پس از بررسی های اولیه مشخص شد کانتینرها که از محل اظهارنامه ترانزیت داخلی گمرک ترخیص شده بودند از نظر اسنادی و مطابقت آن با کالا نیاز به بررسی دارند.

وی بیان داشت: به همین منظور  با مرجع قضائی هماهنگی و همه خودروها در ایست و بازرسی شهید میرزایی بندرعباس توقیف شدند.

سردار ملکی تصریح کرد: در بررسیهای به عمل آمده و نتیجه آزمایشگاه، پارچه های موجود می بایست در تعرفه های بالاتر (گرانتر) از تعرفه هایی که در اظهار نامه ثبت شده قرار می گرفته است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با بررسی اسناد و مدارک از جمله فاکتور و لیست تهیه شده از کالا مشخص شد پارچه های اظهاری شامل 153 هزار متر از نوع pvc بوده که طبق تحقیقات انجام شده 135 هزار متر پارچه در کانتینرها موجود و حدود 18 هزار متر اختلاف نوع پارچه وجود داشته که به جای آن پارچه هایی با ارزش دلاری بالاتری وارد شده است.

سردار ملکی اذعان داشت: در مرحله بعدی در بررسی و اسناد ارائه شده به گمرک مشخص شد، 52 هزار یارد اختلاف متراژ وجود دارد و علاوه بر پارچه هایی که از کشور سازنده وجود داشته پارچه هایی از سایر کشوها نیز در این محموله موجود است که در اسناد و مدارک گمرک قید نشده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده به صورت ویژه دردستور کار نیروی انتظامی است.

بوشهر|شش دستگاه «بیت کوین» قاچاق در جم کشف شدآموزش مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور در بانه و مریوان مغفول مانده است

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قاچاق

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز