Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:23:15 GMT

چهره چروکیده محله یک بنی جاسک از بی‌مهری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۷۱۵

چهره چروکیده محله یک بنی جاسک از بی‌مهری‌ها

محله‌ای در ابتدای شهر جاسک که فاصله چندانی هم با مرکز شهر ندارد و اهالی آن با امکانات کمی در حال گذران زندگی هستند، «یک بنی» یکی از این محله‌هاست که در ۳ کیلومتری شهر جاسک با جمعیتی بالغ‌بر ۵ هزار نفر به‌عنوان بزرگ‌ترین محله شهر محسوب می‌شود و شغل اکثریت مردم این محله صیادی که از اجداد خود به ارث برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، با وجود قرار داشتن در محدوده قانونی شهر اما بااین‌حال رنگ روی شهری ندارد و آن‌گونه که باید خدمات زیرساخت شهری در آن دیده نمی‌شود؛ این محله قدیمی مشکلاتی دارد که شاید به‌ظاهر کوچک‌اند، انگار چهره محله «یک بنی» از بی‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی سال‌به‌سال پیرتر شده است.

یکی از مشکلات اساسی این محله نبود تلفن ثابت شهری است که با گذشت ۳۱ سال از ثبت‌نام اشتراک تلفن در سایه بی‌مهری مسئولان همچنان در انتظار به سر می‌برند، این در حالی است که فرماندار فعلی جاسک ۴ اسفندماه سال گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مردم محله یک بنی پس از ۳۰ سال به‌زودی صاحب تلفن خواهند، شد اما تا به امروز صدای بوق تلفن در خانه‌های این محله شنیده نشد که نشد تا شانزدهمین نماینده عالی دولت در این شهرستان به‌مانند ۱۵ فرماندار سابق این بندر ساحلی تسلیم غول مشکلات این اهالی شود و آرزوی دیرینه اهالی قدیمی‌ترین محله شهر جاسک برآورده نشود و همچنان در جستجوی چراغ جادو مشکلات خود باشند.

این محله در دل مرکز شهر جاسک مهد صید و صیادی این شهرستان به‌حساب می‌آید که برای امرارمعاش در گرمای ۴۵ درجه تا سرمای استخوان سوز دل به دریا می‌زند تا شرمنده زن و بچه خود نشوند اما نبود راه آسفالته و دسترسی آسان به ساحل و همچنین عدم تکمیل موج‌شکن باعث شده این امر زندگی را بر صیادان سخت کند و از درد نداشتن امکانات اولیه یک محله شهری فریاد بکشد.

از بدو شهرستان شدن جاسک، یک بنی نام شهر را یدک می‌کشد اما رنگ یک پارک خوب را به خود ندیده است کودکان هم عالمی دارند و حق بازی که متأسفانه پارک محله‌ای این محله در کنار ساحل با توجه به شرجی این منطقه فرسوده و خراب است که تبدیل به یک ویرانه خاکی شده است.

این پارک که چند سال پیش‌ساخته شده بود فقط از امکانات شن‌ریزی و ست بازی برخوردار بود که به علت فرسودگی وسایل بازی موجود در این مکان باعث آسیب‌دیدگی بچه‌های این محله شده که درصورتی‌که به این پارک رسیدگی شود می‌تواند موجب نشاط بچه‌های این محله شود، همچنین بارها ساکنان این محله موضوع مذکور را به شهرداری ارجاع داده‌اند و چندین بار نامه‌نگاری کردند اما نتیجه‌ای به دست نیاوردند.

باوجوداینکه این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های استان هرمزگان را دارا است اما بیشتر کوچه‌های محله یک بنی هنوز پس از سال‌ها خاکی هستند این موضوع موجب شده هنگام رفت‌وآمد خودروها استشمام هوایی سالم برای اهالی این نقطه از شهر جاسک دست‌نیافتنی باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیین خشت گذاری دبستان شرف‌الدین فیروزآباد با حضور معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، امام جمعه و فرماندار شهرستان اشکذر و دیگر مدیران شهرستان برگزار شد.


شایان به ذکر است، این قطعه زمین نزدیک به سه هزار متر مربع است و قرار است، یک مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه در این مکان ساخته شود.


مقرر شد در سال تحصیلی آینده این مدرسه تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • محله‌های همدان میزبان تماشاخانه سیار
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • برگزاری همایش محله های ارتقا دهنده سلامت
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر