Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب الله با شکست رژیم صهیونیستی در جنگ جولای قواعد حاکمیتی رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی را به هم ریخت. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الاخبار، به نظر می رسد که پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی در جولای 2006 ضد لبنان پس از 13 سال، در حاکمیت رژیم اشغالگر هرگز تمام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین راستا، گزارش های مختلفی در رسانه های عبری زبان منتشر شده که شکست رژیم صهیونیستی در سال 2006 در جنگ با حزب الله را یاد آوری می کنند. این گزارش ها تلاش می کنند تا به زیربنای تغییر معادله قدرت میان دوطرف و مفاهیم و چشم اندازهای رژیم صهیونیستی دست پیدا کنند.

معادلات جنگ جولای-1 | روایت خبرنگار لبنانی از آرامش و صلابت نصرالله در روزهای جنگمعادلات جنگ جولای-2| پیروزی مقاومت و نابودی گزینه‌های تل‌آویو

یکی از گزارش های چشمگیر در این زمینه، یک گزارش طولانی در شبکه عبری زبان کان است که دیروز منتشر شد. تعدادی از کارشناسان و نظامیان سابقی که در جریان جنگ مسئولیتی داشتند از این گزارش استقبال کردند. اهمیت این گزارش در ارائه دو واقعیت از این جنگ است که در درگیری طولانی با حزب الله و تلاش برای سردرگم کردن آن صورت می گرفت. این اقدامات یا از جانب رژیم صهیونیستی بود و یا از جانب هم پیمانان آن از کشورهای عربی.

بازخوانی اسرار جنگ 33 روزه-1| از فروپاشی افسانه مرکاوا تا طرح آمریکایی صهیونیستی برای حمله به سوریه

نخستین واقعیتی که در این گزارش آمده به این شرح است که تا سال 2000 حاکمیت در جهان عربی به این ترتیب بود که هرکشوری که قصد داشت تا زمین خود را بازگرداند، باید به توافق صلح با رژیم صهیونیستی پایبند می شد. تا اینکه در سال 2000 بعد از اینکه حزب الله توانایی خود در بازگرداندن زمینش را ثابت کرد، این معادله به پایان رسید. درواقع سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله این مفهوم را تغییر داد و تاکید کرد که پس گرفتن زمین از رژیم صهیونیستی بدون صلح و حتی هیچگونه اشاره ای به آن و تنها با قدرت امکان پذیر است.

طبق اطلاعات این گزارش، واقعیت دومی که حزب الله در این جنگ بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد این بود که حزب الله اعلام کرد که زانوزدن و عقب نشینی از اهداف مشخص شده در این جنگ به معنای حذف و انحلال مقاومت لبنان خواهد بود. شهرک نشین های رژیم صهیونیستی می دانستند که رژیم اشغالگر با همه توان خود وارد این جنگ شده است تا حزب الله را خلع سلاح کند و این چیزی بود که فرماندهی سیاسی و نظامی صهیونیست ها می گفت. اما برخلاف این ادعا رژیم صهیونیستی مجبور شد تا آتش بس را بپذیرد.

فرمانده سابق گردان الجلیل: حزب الله یک ارتش بزرگ با تجربه های میدانی است

اما از منظر کنونی، پس از گذشت 13 سال از این جنگ، حزب الله یک گلوله به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب نکرده و رژیم صهیونیستی نیز یه تیر به سمت زمین های لبنان نفرستاده است؛ این یک بازدارندگی متقابل میان دوطرف است.

گزارش شبکه عبری زبان هم چنین در رابطه با یکی از توانایی های نظامی حزب الله که 13 سال پس از جنگ جولای 2006 به طور چشمگیری پیشرفت کرده صحبت می کند. این توانایی، در اصل یک مانور زمینی و حملات و درگیری های مستقیم بود که در نتیجه مداخله نظامی وسیع آن در جنگ سوریه، به صورت قابل توجهی پیشرفت کرد.

اظهاراتی که این گزارش در رابطه با جزئیات این تجربه مطرح کرده، نشان می دهد که حزب الله در گذشته با گروه های کوچک و کمین های فوری بدون درگیری های طولانی با رژیم صهیونیستی مقابله می کرد. اما حزب الله در سوریه با استراتژی درگیری های طولانی در زمینه های مختلف با تسلط بر زمین، ضد رژیم اشغالگر می جنگد. براساس گزارش های گال هیرش فرمانده سابق تیپ الجلیل در جنگ 33روزه جولای 2006، حزب الله توانایی مبارزه با قدرت های بزرگ را دارد و آن یک ارتش بزرگ با تجربه های میدانی بسیار است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سید حسن نصرالله حزب‌ الله لبنان اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید حسن نصرالله حزب الله لبنان اسرائیل سید حسن نصرالله حزب الله لبنان اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۰ عصر امروز چهارشنبه بیست‌وچهارم آوریل ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی خبر داد.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین عملیات از سمت لبنان علیه منطقه «عرب العرامشه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شده، اما آژیر هشدار در این منطقه به صدا درنیامده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که منطقه «مرگلیوت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قطعی جریان برق روبرو بوده است.

از سوی دیگر حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «راشیا الفخار» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6088099

دیگر خبرها

  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد