Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@19:58:07 GMT

خدمت به بیماران تصادفی به جای زندان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۹۳۷

خدمت به بیماران تصادفی به جای زندان

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: قاضی کلاله‌ای راننده‌ای را که سبب مرگ یک نفر در تصادف شده بود علاوه بر پرداخت دیه از جنبه خصوصی جرم، از جنبه عمومی جرم هم به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد، اما چون سابقه‌ی کیفری نداشت مجازات این راننده را تعلیق و به جای زندان او را به ارائه خدمات عمومی، مکلف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمیان افزود: این راننده مکلف است به مدت سه سال هر هفته ۱۶ ساعت به مصدومان حوادث رانندگی در بخش سوانح اورژانس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله، خدمات رایگان ارائه کند.


او ادامه داد: بر اساس رای قاضی اگر این فرد در مدت سه سالی که مجازات زندان او تعلیق شده است مرتکب یکی از جرایمی که سبب حد، دیه و یا تعزیر تا درجه ۷ شود علاوه بر مجازات جرمی که مرتکب شده است، مجازات تعلیقی او نیز اجرا خواهد شد.


به گفته این مقام ارشد قضایی استان، مدیریت این بیمارستان و واحد اجرای احکام کیفری کلاله بر اجرای این رای نظارت می‌کنند.


قضات گلستانی پارسال بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ رای جایگزین زندان صادر کردند.


گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور  آرای جایگزین زندان است.

 

انتهای پیام / فا

خدمت به بیماران سوانح جاده‌ای، تکلیف راننده بی احتیاط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه قوه قضاییه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت