Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@21:31:21 GMT

ایران نشان دهد که خواهان مذاکره است!

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۶۴۱

ایران نشان دهد که خواهان مذاکره است!

به گزارش  سایت وزارت خارجه آمریکا، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی در خصوص اخبار روز گذشته گفت: رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه آمریکا چندین بار گفته‌اند آماده گفتگوی بدون پیش‌شرط با ایران هستند؛ حال ایرانی‌ها فقط باید نشان دهند که آماده گفتگو هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این بخش از سخنان مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در واکنش به پرسش‌های مربوط به ادعای رسانه های غربی درباره اعلام آمادگی ایران برای مذاکره در مورد برنامه موشکی و سپس رد گزارش‌ها از سوی تهران مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورتگاس گفته هنوز گزارش‌های تازه را ندیده اما «پیام ما روشن است: ما تمایل داریم با ایرانی‌ها گفتگو کنیم. رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه چند بار گفته‌اند با ایرانی‌ها بدون پیش‌شرط گفتگو خواهند کرد. ایرانی‌ها فقط باید نشان دهند که آماده گفتگو هستند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که دولت ترامپ «تقریبا برعکس» گمانه‌زنی‌ها در مورد حرکت به سوی جنگ با ایران اقدام کرده است.

مورگان اورتگاس در این رابطه گفت: با وجود برخی سخنان در واشنگتن در دو ماه گذشته که دولت در حال حرکت به‌سوی جنگ [با ایران] است، ما فکر می‌کنیم اقداماتمان به‌مراتب بر عکس آن حرف‌ها بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده افزوده است: از منظر ما همچنان آنچه گفته‌ایم ادامه دارد، که ما بدون پیش‌شرط با ایرانی‌ها دیدار، گفتگو، و مذاکره می‌کنیم».

اورتگاس در ادامه اما تاکید کرده که ۱۲ گام تعیین شده از سوی مایک پمپئو همچنان روی میز است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا مذاکره سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشور‌ها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود