Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران به همراه چهار تن از نیرو‌های نظامی که در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی به حریم هوایی کشور نقش مستقیم و عملیاتی داشتند، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت مضجع شریف حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، به دریافت نشان خادمی این آستان مقدس مفتخر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان قدس رضوی پس از اهدای نشان خادمی به این نیرو‌های نظامی، با تقدیر از زحمات نیرو‌های مسلح در حفظ عزت و اقتدار و کیان ملی و با تجلیل از عملیات غرورآفرین سرنگونی پهپاد متجاوز گفت: ایران اسلامی مزیّن به نام مبارک حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام است و نیرو‌های نظامی کشور افتخار می‌کنند که با تمام وجود از مرز‌های پهناور کشوری که زیر سایه نام مقدس آن حضرت قرار دارد، پاسداری کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با یادآوری ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ و جنایت آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران گفت: شما توانستید با انجام وظیفه و عمل دقیق و بهنگام خود علیه متجاوز، به طرف مقابل که جز زبان اقتدار چیز دیگری را نمی‌فهمد، این واقعیت را متذکر شوید که دوران «بزن در رو» تمام شده است و اگرچه جمهوری اسلامی ایران آغاز کننده درگیری نخواهد بود، اما در مقابل هر گونه تجاوز در هر سطح، با اقتدار، بی‌درنگ، بدون ملاحظه و در همان سطح پاسخ خواهد داد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز جنگ ما با جبهه استکبار جنگ نظامی نیست، بلکه در نبرد اراده‌ها قرار داریم و به فضل الهی همچنانکه تا امروز نیز این گونه بوده است تحت هدایت‌های رهبر شجاع و مقتدر انقلاب اسلامی و بصیرت و عزم راسخ مردم مؤمن و انقلابی، و آمادگی و هوشیاری کامل نیرو‌های نظامی، از این چالشها، فرصت‌های بزرگی به نفع پیشرفت ملت ایران خلق خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی «تشخیص و عمل بهنگام» را مهمترین ویژگی حرکت غرورآفرین نیرو‌های نظامی کشورمان در سرکوب تجاوز اخیر دانست و افزود: این روحیه باید در همه گلوگاه‌های مدیریتی کشور به‌ویژه در بخش مسائل اقتصادی حاکم باشد، چرا که دشمن امروز یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداخته است و همه مسئولان باید در مقابله با نفوذ، تروریسم و تجاوز اقتصادی همچون مجاهدان عرصه نظامی، به شکل انقلابی، جهادی، علمی و بهنگام عمل کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به نیرو‌های آمریکایی یا تجهیزات ما دسترسی ندارند.

اوایل روز جمعه، خبرگزاری روسی ریا نووستی به نقل از یک مقام پنتاگون اعلام کرد که روسیه و آمریکا تا زمانی که نیرو‌های آمریکایی از نیجر خارج شوند، پایگاه هوایی ۱۰۱ را به اشتراک می‌گذارند. این رسانه گزارش داد که نیرو‌های روسیه در این مدت برای "آموزش نیرو‌های محلی در مبارزه با تروریسم" وارد شدند.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند و نیرو‌های خود را از این کشور آفریقایی خارج کند. پس از لغو قرارداد همکاری نظامی با آمریکا، نیرو‌های آمریکایی دیگر حق انجام هیچ گونه آموزش یا تحرکی در خاک نیجر را ندارند و لغو این توافق به معنای ممنوعیت همه فعالیت‌های آنهاست. اخیرا، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

گاردین پیش از این گزارش داد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد