Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:08:09 GMT

در این فوتبال دلال ها تعیین کننده هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۵۶۹۹

در این فوتبال دلال ها تعیین کننده هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پاشازاده در خصوص فصل جدید فوتبال اظهار کرد: برای فصل جدید هم نگران هستم هم نیستم. اخیراً اتفاقات خوبی نیفتاد به ویژه در بازی آخر جام حذفی. بعضی وقتها در ورزشگاه های ما یک سری تنش های بی مورد و غیرمنطقی رخ می دهد، برخی مواقع عدم مدیریت و نا آگاهی باعث این مشکلات می شود که امیدوارم تکرار نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما حضور یافته بود افزود: همه منتظرند لیگ شروع شود و بازی های جذابی ببینیم. مردم در ورزشگاه بازی ها را ببینند و لذت ببرند. تماشاگران می توانند داد هم بزنند، اما زمان اینکه صندلی ها را بکنند و وسط زمین بریزند گذشته است.

پیشکسوت آبی پوشان در پاسخ به سوالی درباره از دست دادن چشم و ضربه مغزی طرفداران استقلال و لزوم تهیه امکانات جدید برای بازرسی افراد، تاکید کرد: امنیت استادیوم ها باید بیشتر شود. وقتی قدرت ماموران یا دوربین های امنیتی خوب نباشد اوضاع همین است. وقتی طرفدار به ورزشگاه می آید و هزینه‌اش را می پردازد، پس باید امکانات جدید بیاید. دوره اینکه ۷۰ هزار نفر را با دست بگردند گذشته است. دراین فوتبال هم به اندازه کافی اتفاقات بد افتاده است. برای فوتبالی که ۷۰ تا ۱۲۰ هزار نفر برای دیدن آن به ورزشگاه می روند و میلیون ها نفر از تلویزیون آن را می بینند و این همه درآمد دارد، این هزینه بالایی نیست.

پاشازاده درباره نقش لیدرها در این اغتشاشات تصریح کرد: شغل آنها نظم دادن روی سکوها است و سرگروه می تواند یا هواداران را به آشوب بکشاند یا آنها را کنترل و ساکت کند. در پرسپولیس و سپاهان هم این مشکل بوده اما در استقلال بعضی وقتها سر و صدایش بیشتر بوده است.

وی درباره حمله به صفحات بازیکنان در فضای مجازی گفت: فضای مجازی به یک معضل تبدیل شده است. زمانی که ما بازی می‌کردیم برخی طرفداران به شوخی می‌گفتند به استادیوم می‌آییم تا اگر از دست زن و بچه و کارفرمایمان ناراحتیم داد بزنیم و خودمان را خالی کنیم. اما حالا این موضوع به فضای مجازی منتقل شده است.

بازیکن پیشین تیم ملی درباره نقش دلال ها در فوتبال خاطرنشان ساخت: دلال ها همیشه در فوتبال نقش دارند. جایی رفته ام بودم قبل از آنکه قرارداد ببندم به من گفتند با هیچ دلالی نباید کار کنی، گفتم کدام سوپرمارکت در این شهر بازیکن فروش است من بروم بخرم! این موضوع در همه جای دنیا هست، ما هم که در ایران استاد واسطه گری هستیم و این یک شغل است. باشگاه، مدیرعامل و سرمربی باید آگاه باشند تا کلاه سرشان نرود. درست نیست من مستقیم به بازیکن زنگ بزنم، مدیر برنامه یک چیز قانونی است.

پاشازاده یادآور شد: در لیگ های پایین تر هم درآمد و هم نظارت کمتر است. با بازیکن، داور، مربی و سرپرست هم شاید صحبت کنند. اینکه چقدر مدارک این موضوع را داریم نمی دانم. به هر حال دلال ها نتیجه تعیین می کنند.

وی درباره دوران بازیکنی خود گفت: من بعد از مصدومیتم یک سال زمان آقای پورحیدری در استقلال بازی کردم. بعد به آلمان رفتم و قرار بود قرارداد ببندم، اما پدرم فوت کرد و مجبور شدم به ایران بیایم و ماندگار شدم.

کاپیتان پیشین استقلال در پاسخ به اینکه آیا کسی مانع کار رولند کخ شد، تصریح کرد: نگذاشتند او کار کند. همان کسانی که آمدند و ماندند و کارهایشان را کردند. از همین سکوها کارشان را شروع کردند، در روزنامه‌ها ادامه دادند و به خود تیم رخنه کردند. با بازیکنان جلسه گذاشتند که علیه آقای کخ هماهنگ شوند. من را هم اخراج کردند، رضایتنامه ام را هم ندادند، اذیتم کردند و پولی هم دوباره از من گرفتند.

پاشازاده درباره حضور در تیم ملی در زمان مایلی کهن گفت: من همیشه به ایشان احترام گذاشتم و صبر کردم و مزد صبرم را گرفتم. آن موقع رسانه‌ها فراگیر نبودند اما فشار می‌آوردند. مایلی کهن با من رفتار بدی نداشتند اما با رسانه ها و یکسری افراد دیگر لجبازی داشت و شاید این لجبازی ها مانع از این می شد که من زمان مایلی کهن در تیم ملی بازی کنم.

وی در پاسخ به اینکه برای بازی با عربستان به ویژه به دلیل اینکه بازیکن مصدوم داشتیم فکر می‌کردید بازی می‌کنید، گفت: معمولاً جمعه‌ها بازی بود و پنجشنبه‌ها به من می‌گفتند جزو ۱۸ نفر نیستی و من به خانه می‌رفتم و شنبه صبح بر می‌گشتم. برای این بازی فکر می‌کردم باشم اما پای اتوبوس تیم ملی به من گفتند مایلی کهن اسمم را از تیم خط زده و آنجا تا میدان راه آهن پیاده رفتم و گریه کردم.

وی همچنین درباره عدم حضور در تیم ملی در زمان برانکو نیز گفت: یک بار در مسیر تهران-وین با برانکو صحبت کردم، یک بار هم در هتل استقلال و قرار بود به تیم ملی دعوت بشوم اما نشد. متاسفانه در مملکت ما باید رابطه‌ات خیلی قوی باشد. من الان هم رابطه ندارم. به من پیشنهاد دادند که پول بده و ما کاری می‌کنیم دوباره به تیم ملی دعوت شوی. اگر من در آلمان و اتریش کار کرده بودم بهترین تیم ها را به من می دادند اما در ایران نه.

کد خبر 4668900 علی خلف

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی پاشازاده تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران محمد مایلی کهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

به گزارش ورزش سه، محمد امین حزباوی مدافع دهه هشتادی و ملی پوش فوتبال ایران که حالا در السد قطر بازی می‌کند، موفق شد اولین قهرمانی باشگاهی خودش را با این تیم پرافتخار قطری جشن بگیرد. 

حزباوی در تابستان، با چشم پوشی بر روی پیشنهاداتی که از تیم های بزرگ داخل کشور داشت، بلیط سفر به قطرش را هماهنگ کرد و راهی السد شد.
مدافع سابق فولاد خوزستان که ۱۰ روز دیگر تولد ۲۱ سالگی خودش را جشن می‌گیرد، در خط دفاعی قهرمان قطر به شیوه‌ای بازی می‌کرد که بسیاری از کارشناسان، معتقد بودند تجربه و کیفیت بالای او با سنش کاملاً تضاد دارد. 

محمدامین حزباوی در فصل گذشته پس از آنکه توانست خود را به جواد نکونام اثبات کند به ترکیب تیم فوتبال فولاد خوزستان راه پیدا کرد و پس از حضور موفقیت‌آمیز در این تیم در جام باشگاه‌های آسیا هم به میدان رفت و مقابل تیم‌هایی مثل الهلال و الفیصلی اردن بازی کرد و توانست خوش بدرخشد و مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد. درخشش حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه امیرقلعه نویی هم قرار بگیرد و فروردین ۱۴۰۲ به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت شد. او البته در دو بازی تدارکاتی با روسیه و کنیا با وجود دعوت به تیم ملی در لیست بازیکنان حضور نداشت.

با خروج جواد نکونام از تیم فولاد و حضور منصوریان هم شاهد بودیم این مدافع مستعد مورد توجه سرمربی جدید قرار گرفت و به خوبی از پس این اعتماد برآمد.
درخشش حزباوی در تیم فولاد تا آنجا پیش رفت که شایعه پیشنهاد کارلوس کی‌روش به این بازیکن برای پذیرش تابعیت قطر هم مطرح شد اما او ترجیح داد پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند تا تمرکز خود را روی این موضوع بگذارد.

خرداد سال گذشته، موفقیت‌های پی در پی حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد و با قراردادی ۵ ساله راهی این کشور شود و فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر ادامه دهد و در کنار بازیکنان مطرحی همچون «میگوئل» و «اوتاویو» قرار بگیرد.

علاوه بر این، حزباوی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد البته این جایزه در نهایت به «مایکا هامانو» (باشگاه ایناک کوبه لئونسا، تیم ملی ژاپن) تعلق گرفت.

السد در این فصل به لطف حضور «امین حزباوی» توانسته است خط دفاع مستحکمی داشته باشد و با دریافت تنها ۱۷ گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را در فصل جاری داشته است. 

حزباوی که نخستین فصل حضورش را در السد سپری می‌کند در این فصل در ۱۹ بازی برای تیمش به میدان رفته و موفق به ثبت یک گل هم شده است. او در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم حضور موفقی داشت و در ۴ دیدار برای تیمش به میدان رفت.

حزباوی تنها در ۲ بازی در ترکیب السد حضور نداشت که یک بار در هفته نخست لیگ و یک بار هم در هفته دوازدهم که به دلیل دریافت کارت زرد محروم بود. او مجموعاً ۱۳۱۳ دقیقه در لیگ ستارگان به میدان رفته است.

السد در خط حمله هم عملکرد درخشانی داشته است و به لطف حضور اکرم عفیف توانسته است ۶۱ گل به ثمر برساند که از این حیث هم بهترین عملکرد را در فصل جاری داشته است. اکرم عفیف با ثبت ۲۵ گل و ۹ پاس گل روی بیش از نیمی از گل‌های این تیم تأثیر مستقیم داشته است.

حزباوی در بیست سالگی به این موفقیت رسیده و با نگاه به شرایط کنونی او، می‌توان نوشت که با حضور او و پیشرفتش قطعا تیم ملی فوتبال ایران از حالا خیالش از داشتن یک مدافع شش دانگ و باهوش برای جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ راحت است.

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان