Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:40:23 GMT

عملیات احداث خط ۶۳ کیلوولت ورامین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۱۸۵

عملیات احداث خط ۶۳ کیلوولت ورامین آغاز شد

مسلم حاجی مزدرانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷، اولین پست برق جمهوری اسلامی که برق را مستقیماً از ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت تبدیل نمود، در جاده موسوم به کانال ورامین با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی احداث گردید که از این پست، ۲ خروجی به ورامین و دو خروجی به پیشوا ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در مناطقی مانند شهرک خیرآباد و شهید مدرس ورامین، مشکلی در خصوص ضعف ولتاژ وجود ندارد ولی مرکز و بافت اصلی شهر ورامین به دلیل آنکه در انتهای شبکه قرار دارد، همواره با ضعف ولتاژ مواجه است.
وی گفت: پس از احداث پست تبدیل برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت، قرار بود که چهار خروجی برق به ورامین و جوادآباد کشیده شود تا مشکل ضعف ولتاژ در مناطق مختلف شهرستان برطرف شود ولی اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال مسکوت باقی ماند.
مزدرانی افزود: از دو سال پیش و با هدف کاهش میزان افت ولتاژ برق در مناطق مختلف شهرستان ورامین، عملیات اجرایی خط ۶۳ کیلوولت آغاز و زیر ساخت‌های اجرای طرح تا میدان ولی عصر (عج) ورامین با رفع معارضین شخصی فراهم گردید و با همکاری مستقیم فرمانداری ورامین و مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران (مستقر در شهرستان ورامین) زمینه اجرای فاز نخست تا خیابان دانشسرا فراهم شد.
وی تأکید کرد: با اجرای کامل این طرح، دیگر ضعف ولتاژ در داخل شهر ورامین وجود نخواهد داشت و با اجرای فاز دوم، مشکل برق بخش جوادآباد نیز به طور کامل برطرف می‌شود.
رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای ورامین مدت زمان اجرای این طرح ۷ کیلومتری را ۳ ماه اعلام کرد.
وی با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست شرکت توزیع برق منطقه‌ای ورامین گفت: جابجایی ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط جهت تعریض محور ورامین- جوادآباد، تقویت ناوگان لجستیکی با خرید دو دستگاه خودروی بالابر، خرید نخستین اَبربالابر تخصصی جنوب شرق استان تهران با ارتفاع کاری بیش از هفده متر و جذب نخستین دستگاه دیزل سیار به منظور استفاده در مواقع بحران بخشی از اقدامات این شرکت در ورامین است.
وی از برپایی میز خدمت روستایی به منظور واگذاری انشعاب روستایی در اقساط ده ماهه، نصب بیش از ١٢ دستگاه ترانسفورماتور توزیع جهت مقابله با بحران تابستان، شناسایی بزرگترین مزرعه تولید ارز مجازی (بیت کوین) در استان تهران با ظرفیت یک هزار و ۱۳۴ دستگاه ماینر (استخراج کننده بیت کوین) و دریافت ١٥ میلیارد ریال در وجه خزانه دولت از سوءاستفاده کنندگان از برق، نصب یک دستگاه بوستر جهت رفع مشکل ضعف ولتاژ شهر جوادآباد به عنوان دیگر اقدامات شرکت توزیع برق منطقه‌ای ورامین یاد کرد.
مزدرانی افزود: جایگزینی چراغ‌های معابر با ۸۵۰ دستگاه چراغ‌های ال ای دی، اصلاح و بهینه سازی کامل شبکه توزیع برق روستای بوالعرض با مشارکت فرمانداری ورامین، تعویض یک هزار دستگاه کنتور عادی مشترکین سنگین با کنتورهای هوشمند نسل جدید، آغاز عملیات تعویض شبکه‌های سیمی فرسوده و جایگزینی آن با شبکه‌های کابل خودنگه دار به طول ۳۰ کیلومتر، کاهش ۳ درصدی تلفات فنی و غیر فنی برق نسبت به سال گذشته و صدور مجوز احداث ٤٢ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده با هماهنگی شرکت برق منطقه ای از دیگر اقدامات این شهرستان در ورامین است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

سید جواد یحیی‌زاده در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث تونل الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم که با حضور فرماندار تالش و جمعی از مسئولین استان‌های اردبیل و گیلان در محل کارگاه این پروژه برگزار شد افزود: عملیات حفاری تونل الماس از سمت خلخال در دست اجراست و به طور میانگین روزانه یک متر به پیش می‌رود.

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ متر از تونل اول ۲ کیلومتر حفاری شده است، گفت: در صورت رفع مشکل معارض از سمت گیلان توسط فرمانداری شهرستان تالش و با توجه به اعلام آمادگی پیمانکار مجری پروژه برای اجرای تونل از دو سمت خلخال و گیلان سرعت احداث تونل به چهار متر افزایش خواهد یافت.

فرماندار خلخال گفت: وجود حداقل ۲۰ واحد دامداری و یا مسکونی معارض در خروجی‌های تونل ۱ و تونل ۲ واقع در منطقه کرمان شهرستان تالش مانع از آغاز عملیات اجرایی در استان گیلان شده و بر اساس توافق به عمل آمده با فرماندار تالش و مسئولین این شهرستان به زودی زمینه رفع معارض و آغاز عملیات اجرایی تونل از سمت گیلان فراهم خواهد شد.

به گفته یحیی زاده عملیات اجرایی تونل حذف گردنه الماس از ششم مهرماه سال گذشته با برآورد ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و بر اساس قرارداد منعقد شده باید ظرف ۴۸ ماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او گفت: طول مسیر تونل شماره یک هزار و ۷۸۸ متر و طول تونل شماره دو ۲۸۸ متر است و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مسیر راه جایگزین با هدف حذف نقاط حادثه خیز جاده احداث می‌شود.

یحیی زاده ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه در کنار حذف پنج قطعه حادثه خیز از طول مسیر راه ارتباطی خلخال به اسالم، هشت و نیم کیلومتر از مسیر ۷۵ کیلومتری خلخال تا شهر آسالم در استان گیلان کاهش می‌یابد.

همچنین در این جلسه موذنی فرماندار شهرستان تالش استان گیلان برای هرگونه همکاری جهت رفع مشکل معارض پروژه و فراهم شدن زمینه آغاز احداث تونل از سمت گیلان قول مساعد داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد