Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ معاونت فرهنگی سازمان بهزیستی کشور شب گذشته، 25 تیرماه به مناسبت روز بهزیستی، محفلی را به منظور استماع تلاوت قرآن در حسینیه شماره دو جماران تشکیل داد.

آنچه که این محفل را زیبا و متفاوت ساخت، حضور کودکان و نوجوانان بود، کودکانی که دنیا را در کانون گرم خانواده نچشیده‌اند، بلکه روزگار خوش کودکی را در مراکز شبه خانواده می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کودکان و نوجوانان، شاید برای اولین‌بار باشد که در یک محفل، شاهد تلاوت قهرمانان قرآنی کشورمان باشند.

فعالان و پیشکسوتان قرآنی کشورمان نیز این فرصت را مغتنم دانسته و نه تنها، آنان را مهمان نوای روح‌بخش خود کرده بودند، بلکه آنها ساعاتی پر از محبت و دوست داشتن را برای این کودکان رنجدیده رقم زدند.


دستان قاریان و حافظان، شب گذشته پر از شاخه‌های مهر و دوست داشتن بود. آنها که تا به امروز کمتر درگیر مهری شده بودند و نگاهی ناگاه بند دلشان را پاره می‌کرد،‌ از دیدن قهرمانان قرآنی، جشن شادی کوچکی با دل خود می‌گرفتند.

محفل نورانی انس با قرآن سازمان بهزیستی ویژه کودکان مراکز شبه خانواده که با حضور جمعی از اساتید، پیشکسوتان و مدیران سازمان بهزیستی و اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان همراه بود، با تلاوت عباس پورفتح، قاری نوجوان کشورمان آغاز شد و پس از آن مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی کشور و رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. در ادامه محمدمهدی حق‌گویان، حافظ کل قرآن کریم به همراه مالک آقایی، به اجرای برنامه پرداخت، اجرایی که در آن روش‌های مختلف ارائه محفوظات به حاضران نشان داده شد و هیجان دو چندانی به کودکان حاضر در این محفل وارد کرد.


تلاوت مهدی عادلی، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود. اجرای گروه تواشیح سبیل‌الرشاد که اعضای آن را کودکان تشکیل می‌دهند از دیگر بخش‌های این محفل نورانی بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

زهرا سعیدی‌مبارکه، نماینده مجلس شورای اسلامی و حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز میهمانان این مراسم بودند. همچنین در ابتدای این مراسم یک سوال توسط مجری برنامه مطرح شد که «آرزو اسلامی» حافظ روشندل قرآن کریم، پاسخ صحیح آن را ارائه داده و هدیه‌ای از سوی سازمان بهزیستی توسط زهرا سعیدی به وی اهدا شد. 


یادآور می‌شود این محفل نورانی در حسینیه شماره دو جماران برگزار شد، حسینیه‌ای که فضای زیبای آن باعث شد تا لحظات ماندگاری در این محفل نورانی ثبت شود.

گزارش تصویری این محفل اینجا مشاهده شود.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی سازمان بهزیستی محفل انس روز بهزیستی مراکز شبه خانواده کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: ۱۵۰۰ نفر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، موذنی رئیس دانشگاه شیراز، شیبانی فرماندار شیراز، سید فردین تقی زاده مدیل کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دیگر مدیران این سازمان برگزار شد.

تقی زاده در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: این جشنواره برای دومین بار در سطح ملی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است و برای سال‌های آینده نیز به صورت پربارتر برگزار خواهد شد.

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قرآنی، معارفی، هنری و ادبی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در همه بخش ها و برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در بخش هنری و ادبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش قرآنی ۲۱۹ نفر و در بخش معارفی ۳۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر به رقابت پرداختند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: امروز در آیین اختتامیه این جشنواره میزبان برترین‌های جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی هستیم تا از آن‌ها تقدیر به عمل آوریم.

وی در پایان از داداش پورف معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و موذنی رئیس دانشگاه شیراز در جهت حمایت از برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان