Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فرهنگی گفت: اگر تلقی اروپایی‌ها از اینستکس همانی باشد که در ابتدا اعلام کردند، ملسم است که این سازوکار مالی مانع جدّی را از تحریم‌های سخت برنخواهد داشت. اینستکس باید کارکردی متناسب با آنچه که در برجام آمده، داشته باشد نه آنکه اروپایی‌ها اموال خودمان را با صلاحدیدشان بصورت کالا برگردانند.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین»،  درباره تصمیمات برجامی جمهوری اسلامی ایران و عملکرد اروپایی ها در عمل به تعهداتشان در قبال کشورمان، اظهار داشت: مسیر گام به گام و منطقی که جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام چه درخصوص صبر یکساله چه ضرب الاجل ۶۰ روزه‌ای که درپیش گرفت، به نوعی اروپایی ها را وادار کرده برای اینکه دستاوردهایشان در توافق برجام از بین نرود تدابیر عملی و جدی درنظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه اروپایی‌ها تا چه حد در عمل به تعهداتشان موفق باشند، محل تأمل جدی است و ما امیدواریم که اقدامات آنان به نتیجه مثبت برسد اما با توجه به عملکردی که در این مدت از اروپایی‌ها شاهد بودیم چندان خوشبین نیستیم.

محمدحسین فرهنگی درباره عملیاتی شدن اینستکس نیز تصریح کرد: اجرای اینستکس بسته به این است که اروپایی‌ها چه تلقی از تعریف آن داشته باشند. اگر تلقی آنها همانی باشد که در ابتدا درباره این سازوکار مالی اعلام کردند، ملسم است که اینستکس به درد ما نمی‌خورد و مانع جدّی را از تحریم‌های سخت برنخواهد داشت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: ایران باید در جریان تبادلات مالی خود امکان فروش نفت، جابجایی ارز و سرمایه را داشته باشد. در حال حاضر مبالغ هنگفتی در برخی از کشورها متمرکز شده که اگر آن مبالغ به داخل کشور بیاید تحولات بزرگی در ارتباط با شرایط ارزی و نوسانات ارزی به نفع عامه مردم بوجود می‌آورد. این سازوکار مالی باید کارکردی متناسب با آنچه که در برجام آمده و قید شده داشته باشد نه آنکه اروپایی ها اموال خودمان را با تشخیص و صلاحدیدشان بصورت کالا برگردانند، کالاهایی که چه بسا نیاز کنونی کشور نباشد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برجام اینستکس محمدحسین فرهنگی اتحادیه اروپا تحریم های امریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید مدل‌های مختلف پیکان اعلام شد/ جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگاهی به آگهی‌های مختلف خودرو نشان می‌دهد که پیکان‌وانت دوگانه‌سوز مدل ۱۳۸۹ با ۱۳۶ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۱۹۳ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین پیکان‌وانت مدل ۱۳۸۰ با ۲۶۸ هزار کیلومتر کارکرد قیمتی در حدود ۱۱۵ میلیون تومان دارد.

در همین حال، در میان آگهی‌های فروش، یک پیکان‌وانت دوگانه‌سوز مدل ۱۳۹۳ دوگانه‌سوز به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. پیکان سدان مدل ۱۳۸۰ با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد هم ۹۵ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین یک پیکان سدان دیگر، مدل ۱۳۸۰ با ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد ۱۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903221

دیگر خبرها

  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • قیمت جدید مدل‌های مختلف پیکان اعلام شد/ جدول قیمت
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق