Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@03:12:34 GMT

تلاش اتاق بازرگانی فارس برای بهبود فضای كسب و كار

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۷۰۳۷

تلاش اتاق بازرگانی فارس برای بهبود فضای كسب و كار

به گزارش ایكنا از فارس، رضا ماهرانی، رئیس کمیسیون کارآفرینی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس امروز، 26 تیرماه در نشست با کارشناسان و فعالان این حوزه که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد،‌ گفت: امروز شرکت‌هایی موفق هستند که ایده‌های نو و نوین داشته باشند و همین شرکت‌ها با وجود تحریم رو به رشد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هدف این است که ایده‌های نو را در استان فارس بیاوریم و به آن اهداف و مدنظر در جامعه جهانی برسانیم، گفت: ایران در چند سال آینده عضو سازمان تجارت جهانی می‌شود و اگر تحریم‌ها لغو و ایران عضو این سازمان شود، تمام شرکت‌های خارجی به سمت ایران خواهند آمد و آن روز ما باید با ایده‌ها و فکرهای جدید و آماده کردن زیرساخت‌ها آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در ایران جذب کنیم.
رئیس کمیسیون کارآفرینی اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه مشکلات استان فارس با برنامه‌ریزی قابل حل است، عنوان کرد: مشکلات خارج از استان نیز باید بررسی شود و در این کمیسیون اطلاعاتی آماده و برای ارائه در جلسه شورای گفت‌وگو عرضه کنیم.
وی با تصریح اینکه این آمادگی را داریم با برنامه‌ها و ایده‌های جدید ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و نو پا با صنعت را بر قرار کنیم، افزود: می‌توانیم واحدهای آرندی شرکت‌ها را راه بیندازیم تا مذاکراتی انجام شود و به نتیجه مطلوب برسد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی در این دوره بهبود فضای کسب و کار استان است، گفت: استان فارس در حال حاضر رتبه 5 کشور را دارد که جایگاه بسیار خوبی است اما باید این را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به رتبه کسب و کار ایران گفت: رتبه ایران در فضای کسب و کار 128 است درصورتی که رتبه امارات 11 و رتبه عمان 78 است، باید با برنامه‌ریزی‌های جدید رتبه کشورمان را ارتقا دهیم.
ماهرانی افزود: در آینده در این کمیسیون با برقراری ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین، ارائه شیوه‌های بازاریابی، گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین در بازار، ایجاد واحد مشاوره برای شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری در زمینه کسب و کارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه اصلاح زیرساخت‌های لازم و حمایت مورد نیاز از شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین گام برخواهیم داشت.
انتهای خبر

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي فضاي كسب و كار اتاق بازرگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد