Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران مهم‌ترین راهبرد این سازمان را توجه به استانداردهای و کیفیت صنایع‌دستی، سنتی و روستایی عنوان کرد و گفت: سهم ایران از ۲ هزار و ۵۰۹ میلیارد دلار صادرات حلال در جهان بسیار ناچیز است. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نیره پیروز بخت در جلسه شورای استاندارد استان سمنان که در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد پرداختن به موضوع مهم استانداردسازی را از رویکردهای مهم سازمان استاندارد کشور در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به این مقوله و رویکرد اساسی نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هرگونه بی‌توجهی به استانداردسازی در سالی که به نام رونق تولید نام‌گرفته است را از جمله موانع تحقق این شعار عنوان کرد و افزود: توجه به کیفیت و استاندارد 2 راه نجات تولیدات داخلی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اقدامات اجرایی انجام‌شده در حوزه استانداردسازی کالاهای تولیدی در سال‌های گذشته بیان داشت: خوشبختانه توسعه و تقویت نظام استاندارد در کشور به یک قانون تبدیل‌شده است که به سازمان ملی استاندارد در این حوزه قانونی 25 وظیفه واگذارشده است.

درج علامت ویژه استاندارد بر روی کالاهای صادراتیاستاندارد‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های راه استان اردبیل رعایت شوداجرای قانون استاندارد اجباری آسانسورها در استان مرکزی تشدید می‌شود

پیروز بخت با اشاره به واگذاری صدور گواهی حلال به سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد موظف به بررسی استاندارد و حلال بودن کالاهای مواد غذایی و گردشگری با نشان حلال است.

وی از سهم ناچیز ایران از 2 هزار و 509 میلیارد دلار صادرات حلال در جهان گفت و عنوان کرد: با توجه به انجام صادرات کالا به‌طور سالانه 700 میلیارد دلار با نشان مواد غذایی حلال به اقصی نقاط جهان، اما جایگاه ایران در صادرات حلال خوب نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بخش دیگری از سخنان خود به ساختار اداری این سازمان اشاره کرد و از خالی بودن 50 درصد از پست‌های اداری آن گفت و افزود: سمنان از جمله استان‌هایی این‌که کمترین نیروی انسانی را داراست.

پیروز بخت از جمله مهم‌ترین راهبردهای سازمان ملی استاندارد را توجه به استانداردهای سنتی و روستایی و استاندارد و‌ کیفیت صنایع‌دستی عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور عنوان کرد: در این شرایط امکان ساخت و راه‌اندازی آزمایشگاه جدید در کشور وجود ندارد.

رئیس‌ سازمان ملی استاندارد ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استانداردسازی آسانسور نیز اشاره کرد و گفت: رعایت استانداردهای اجباری باید از سوی شرکت‌های نصاب آسانسور به‌دقت انجام شود.

پیروز بخت با اشاره به وجود نظارت‌های لازم در مورد نصب و نحوه خدمات‌رسانی آسانسور ساختمان‌های اداری و تجاری گفت: رایزنی با شرکت‌های بیمه و شهرداری برای نظارت مستمر بر آسانسور منازل و موارد اداری و قانونی انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: مالک واحد مسکونی، نصاب و بازرسان نیز علاوه بر سازمان استاندارد نسبت به موضوع رعایت استاندارد لازم در آسانسورهای خانگی وظیفه‌دارند.

به گزارش تسنیم، 950 محصول تولیدی واحد‌های صنعتی در سمنان دارای پروانه استاندارد هستند.

21 آزمایشگاه در بخش‌های مختلف نمونه‌گیری از تولیدات در استان سمنان زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌شود و همچنین 30 آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان ملی استاندارد در حال فعالیت هستند.

در سطح کشور بیش از 3000 کارشناس استاندارد فعالیت‌های مرتبط با استانداردسازی محصولات تولید ملی را انجام می‌دهند.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می‌توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان