Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@14:46:49 GMT

آغاز برداشت کتیرا از مراتع خوانسار

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۷۵۶۱

آغاز برداشت کتیرا از مراتع خوانسار

خوانسار_رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: برداشت گونه گون کتیرا از دو هزار هکتار از مراتع طبیعی روستاهای صفادشت، خشکه‌رود و مهرآباد این شهرستان آغاز شده است.

ابراهیم پورهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه بهره‌برداران مراتع موسیر و کتیرا باید با منابع طبیعی قرارداد منعقد کنند، اظهار کرد: برداشت غیراصولی موسیر به عرصه‌های منابع طبیعی خسارت وارد می‌کند، بنابراین با متخلفان این عرصه برخورد قضایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: سال گذشته از سه هزار هکتار از مراتع روستای خشکه‌رود و قلعه‌بابامحمد ۳۵ تن کتیرا برداشت شد که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را ایجاد کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار با بیان اینکه ۲۰ درصد هزینه برداشت کتیرا به عنوان بهره‌ مالکانه باید به حساب اداره‌کل منابع طبیعی واریز شود، تصریح کرد: سال گذشته براساس تعرفه منابع طبیعی هر کیلو کتیرا ۱۲۰ هزار تومان به فروش رسید در حالی که امسال این رقم ۲۵۰ هزار تومان است.

پورهاشمی ادامه داد: بر اثر بارش‌های سال زراعی جاری رویش گونه گون کتیرا در مراتع شهرستان دو برابر افزایش داشته است، اما متقاضی برداشت کاهش داشته که علت آن بروز مشکلاتی در صادرات این محصول به خارج از کشور بوده است.​

پوهاشمی با بیان اینکه برداشت گونه گون کتیرا در دو هزار هکتار از مراتع طبیعی روستای صفادشت، خشکه رود و مهرآباد آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امسال برداشت کتیرا زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تن محصول از این مراتع برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هکتار از مراتع خشکه‌رود غرق شده است، صریح کرد: اکنون ۹۰۰ بهره‌بردار دامی در شهرستان خوانسار وجود دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار اظهار کرد: پروژه آبخیزداری منطقه خشکه‌رود در قالب احداث بندهای آبخیزداری در سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا و ۴۰ درصد پیشرفت داشته است؛ امسال ادامه این طرح شروع و تا مهرماه به پایان می‌رسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حفظ مراتع خوانسار صادرات گياهان دارويي منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان