Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سن ارائه آموزش در مراکز فنی و حرفه ای استان بالای ۱۵ سال است و برای متقاضیان ۱۲ تا ۱۵ ارائه آموزش تنها با رضایت والدین انجام می‌شود.

وی افزود: در مراکز خصوصی و دولتی فنی و حرفه ای آموزشهای مختلف در بخش خدماتی، کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر ارائه می شود که در سطح استان کرمانشاه بخش خدمات به ویژه در مشاغل آرایشگری و کامپیوتر و در فرهنگ و هنر خیاطی و صنایع دستی بیشترین متقاضی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین رشته های مربوط به بخش های کشاورزی و صنعت در سطح آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای چندان مورد استقبال نیست اما در بخش دولتی در میان بخش صنعت رشته های مکانیک و برق بیشترین متقاضی را دارد.

این مسئول با بیان اینکه ساعت آموزش از ۸۰ ساعت تا ۹۰۰ ساعت متفاوت است عنوان کرد: میانگین آموزش های ارائه شده در مراکز فنی و حرفه ای از یک تا ۹ ماه به طول می‌انجامد و هزینه‌ها نیز دولتی است به گونه ای که تنها هزینه ثبت‌نام که مبلغ ناچیزی است اخذ می شود.

محمدی با اعلام اینکه کلاس های کارگاه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، گفت: آموزشهای مذکور در ۲۴۰ آموزشگاه بخش خصوصی، پنج مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کرمانشاه و در سطح هریک از شهرستانهای استان نیز در یک مرکز فنی و حرفه ای ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزشها در هر شهرستان بسته به نیاز متقاضیان متفاوت است عنوان کرد: در بخش دولتی در سال گذشته متعهد به ارائه ۳ میلیون و سه هزار نفر ساعت آموزش بودیم که عملکرد این بخش در سال گذشته ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت و بر اساس نفر دوره ۲۲ هزار نفر بوده است همچنین تعهد امسال بخش دولتی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت است که تاکنون ۷۲۴ هزار نفر ساعت و ۵۷۲۰ نفر دوره انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در بخش خصوصی عملکرد سال گذشته ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر ساعت و ۱۶ هزار و ۸۲۴ نفر دوره بوده امسال نیز ۴۶۱۰ نفر دوره و یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر ساعت عملکرد بخش خصوصی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اجباری شدن گذراندن حداقل یک مهارت برای دانش‌آموزان تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده بر همین مبنا شرایط ارائه آموزشهای مهارتی در دوره دبیرستان فراهم شده است.

کد خبر 4667930

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای کارگاه آموزشی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی کرج برگزار شد که تیم خوزستان دربازی فینال رشته ورزشی فوتسال با نتیجه ۲ برصفر تیم مازندران را شکست داد و جام قهرمانی را برای استان به ارمغان آورد.

علی محمد غیبی و مجتبی محمدیان از تیم خوزستان با به ثمر رساندن ۶ گل به صورت مشترک آقای گل مسابقات شدند.

محمدباقر پویانفر بازیکن خوش تکنیک و خلاق تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات جام شهدای مهارت شناخته شد.

علی مجمد غیبی، محمد رشیدی، رحیم محمودی، مجتبی محمدیان، حسین رضاگاه، محمدباقر پویانفر، ماشاللله حیاتیان نسب، رضا رایگان، عبدالله حاجت، تورج احمدی و احسان اکبرزاده نفرات تسکیل دهنده تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بودند.

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

۳۶۰ ورزشکار در ۲ بخش بانوان وآقایان مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه کشور به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ + پخش آنلاین