Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:53:13 GMT

مرغ به کانال ۱۴هزارتومان پرکشید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۲۳۶

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به ۱۴ هزارتومان رسیده و به نرخ منطقی نزدیک شده است.

برومند چهارآئین در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش حدود ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: قیمت مرغ زنده به ۹,۷۰۰ تومان و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده نهایی به ۱۴ هزارتومان رسیده که این قیمت‌ها به نرخ منطقی نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش عرضه و افزایش تقاضا را دلیل این مساله عنوان کرد.

عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی افزود: با افزایش دمای هوا و گرم شدن واحدهای تولیدی، وزن گیری مرغ‌ها به شدت کاهش یافته است.

چهار آئین درباره اینکه آیا آزاد شدن صادرات تأثیری در این مساله داشته است، گفت: روزانه در کشور ما حدود ۶۸۰۰ تن مرغ مصرف می‌شود و در پیک مصرف این عدد از ۷۰۰۰ تن عبور می‌کند در حالی که آمار صادرات ماهیانه حدود ۳۰۰۰ تن است بنابراین صادرات تأثیری در نوسانات بازار داخلی ندارد.

وی ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های صادراتی در حوزه مرغ و تخم مرغ افزود: ظرفیت تولید این محصولات از نیاز داخل بیشتر است بنابراین حتی اگر سنگ از آسمان ببارد نباید صادرات این محصولات قطع شود اما متأسفانه هر از گاهی شاهد هستیم که با تصمیمات خلق الساعه و ناگهانی صادرات متوقف می‌شود و این امر به بازارهای هدف ضربه می‌زند.

چهار آئین ادامه داد: صادرات مرغ و تخم مرغ به دو دلیل نباید قطع شود اول اینکه ظرفیت تولید بیشتر از نیاز داخل است، ما در حوزه مرغ ۱.۵ برابر نیاز داخل ظرفیت تولید داریم ضمن اینکه بازارهای هدف باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تولید باید به صادرات اختصاص یابد و تحت هیچ شرایطی این صادرات قطع نشود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت مرغ افزایش قیمت افزایش تقاضا مرغ داران میترا استاد محمدحسن صادقی مقدم پروپیچ عیسی شریفی محاکمه نجفی علیرضا دبیر محمد دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟