Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فرهادی‌نیا ظهر چهارشنبه در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: استاندار هرمزگان یکی از مدیرانی است که به صورت جدی به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند و امیدوارم این پدیده‌ای که دامن‌گیر تمام کشورها است را حل کنیم.

وی تشریح کرد: یکی از مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر این بود که به صورت ماهانه یکی از شرکت‌ها، بخشی از فعالیت مبارزه با موارد مخدر که روی آن مطالعه شده را بر عهده بگیرد زیرا بر روی یکی از جامعه هدف ما که جامعه کارگری است تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی‌نیا ابراز کرد: در این ۴۰ سالی که از عمر جمهوری اسلامی می‌گذرد بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر در راستای مبارزه مخدر شهید و ۱۲ هزار نفر نیز جانباز شدند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با بیان اینکه تولید موارد مخدر در افغانستان رشد ۵۰ برابری داشته است، اذعان کرد: هرمزگان با توجه به همجواری با استان‌های سیستان و کرمان در خطر ورود مواد مخدر از افغانستان قرار داشت که با تقویت مرزها ورود مواد از این مرزها کاهش پیدا کرد اما ورود مواد به سمت مرزهای آبی شیفت پیدا کرد که مقابله با آن بسیار سخت است.

فرهادی نیا عنوان کرد: یک باند قاچاق مواد مخدر با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش منهدم شد و علاوه بر آن سال گذشته نیز طرح‌هایی در زمینه جمع‌آوری معتادین متجاهر اجرا شد که در یکی از این طرح‌ها ۶۷۸ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری شد.

وی تشریح کرد: در طرح نوروزی بیش از هزار نفر معتاد متجاهر در بندرعباس جمع‌آوری شد که تصمیم به نگهداری در مراکز ۱۵ و ۱۶ شد اما نکته این است که تا چه مدت دولت قادر است از این افراد نگه‌داری کند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان ادامه داد: باید در راستای پیشگیری مواد مخدر همه خود را متولی بدانند تا استان و کشور به آن مبتلا نشود که اگر شد، نگهداری و درمان بسیار سخت است.

کد خبر 4668984

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان ستاد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا