Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل آذر روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در تبریز به ایرنا گفت: این موضوع در تفریق بودجه ۹۶ و در صحن مجلس نیز مطرح شد که محاسبات ما نشان می‌دهد، جرم اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: باید منتظر رأی اصلی هیأت مستشاری بود که آیا جرم یا تخلف اتفاق افتاده و یا پرونده مختومه اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، گروه ماشین سازی تبریز با بیش از ۵۰ سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشینهای تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.
این کارخانه در سال های اخیر به دلیل واگذاری های نادرست با مشکلات متعددی در مسیر فعالیت خود مواجه بوده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۲۰ فروردین ماه سال جاری با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه توسط سازمان خصوصی سازی با ۱۳۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر موافقت کردند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه با بیان اینکه تخلف با جرم از نظر دیوان محاسبات متفاوت است، گفت: تخلف، جرایم اداری و جرم، جرایم قصایی است که برای جرم همانند اختلاس ضابط قصایی رسیدگی می کند.

وی افزود: در آذربایجان شرقی درجه تخلفات اداری بیشتر بوده و فقط یکی دو واگذاری در این استان از سوی دیوان محاسبات جرم انگاشته شده است.

رییس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی برخی توصیه‌های نظارتی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی ارائه شد، گفت: بر این باور هستیم که اگر مدیران به طور جدی موضوع کنترل و نظارت را قبل و حین عمل پیگیر باشند، دیگر نیازی به نظارت بعد از عمل از سوی دیوان محاسبات نخواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مدیران از هزینه کرد بودجه فارغ می‌شوند، دیوان محاسبات رسیدگی را انجام می‌دهد.

عادل آذر با اشاره به اینکه دیوان محاسبات وظیفه پاسداری از بیت المال و سرمایه‌های انسانی را بر عهده دارد، گفت: تلاش می‌کنیم آموزش‌های لازم را به مدیران در خصوص حقوق مالیه، دانش قوانین و مقرارت، خواندن قوانین و برداشت درست از قوانین و مقرارت ارائه دهیم.

وی گفت: آذربایجان شرقی بر اساس هماهنگی، انسجام و همدلی که بین مدیران استان وجود دارد، از این نظر در رده استان‌های خوب قرار گرفته است.

رییس کل دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: این استان در بخش اقتصاد مقاومتی به عنوان استان خوب انتخاب و در بخش سلامت اداری و اجرایی براساس گزارشات واصله و رسیدگی‌های انجام شده نیز جز یکی از استان‌های پاک کشور است.

وی با تاکید بر کنترل‌های داخلی توسط مدیران دستگاه های اجرایی اضافه کرد: آنچه که موجب جرم و تخلف در دستگاه‌ها می‌شود، ضعف در کنترل های داخلی است.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید نهادهای تصمیم، نظارت و کنترل را از هم جدا کنند؛ گاهی اوقات اعتمادهای بیش از حد باعث می‌شود اینها یکی شود و منفذی برای جرم شود.

۶۱۲۰/‏۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی ریاست کل دیوان محاسبات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی برگزار شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش،احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، مهدی محمدنبی معاون اول رئیس فدراسیون فوتبال، علی خطیر و رضا درویش مدیرعاملان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و همچنین اعضای هیات مدیره دو باشگاه حضور داشتند. 

طبق توافق صورت گرفته ۸۵ درصد از سهام دو باشگاه روز دوشنبه سوم اردیبهشت از طریق بازار سهام فرابورس به متقاضیان واگذار شد که بر این اساس پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام ۴ شرکت هلدینگ خلیج فارس متقاضیان خرید سهام باشگاه استقلال و ۶ بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس بودند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور مدیران دو باشگاه، مالکان جدید و وزیر ورزش / فیلم
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود