Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران گفت: وقتی خصوصی‌سازی جواب می‌دهد که صنایع به یک بخش خصوصی قدرتمند واگذار شود؛ اما صنایع مهم کشور به کسانی داده شده که توانایی اداره آن را ندارند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متین فارابی، عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران ظهر امروز، ۲۶ تیر در نشست خبری خصوصی سازی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: سال ۸۴ سیاست‌های خصوصی سازی در کشور با اهداف مشخصی ابلاغ شد، اکنون ۱۴ سال از این ماجرا می‌گذرد و نتیجه خصوصی‌سازی‌ها چیزی نیست جز مشکلاتی که برای کارخانه‌های ماشین سازی تبریز، پالایشگاه کرمانشاه و هپکو اراک پیش آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فارابی افزود: مشکلاتی که برای صنایع کشور بعد از واگذاری‌ها پیش آمده، نشان می‌دهد روند خصوصی سازی ایرادات اساسی داشته و این موجب شده امروز بسیاری از صنایع کشور از بین بروند.

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ۱۴ سال از ابلاغ سیاست‌های خصوصی‌سازی می‌گذرد و تاکنون منفعت بخش خصوصی در مکیدن انواع فال آن‌ها بوده و نه کارآمد کردن صنایع و کارخانجات.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: وقتی خصوصی سازی جواب می‌دهد که صنایع به یک بخش خصوصی قدرتمند واگذار شود. حال می‌بینیم صنایع مهم کشور به کسانی داده شده که توانایی اداره آن را ندارند.

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران اضافه کرد: همه کسانی که صنایع مهم کشور به آن‌ها واگذار شده احتمالا به جایی وصل هستند؛ وگرنه چگونه این صنایع به چنین افرادی واگذار شده است. کسانی که صنعت را در دست می‌گیرند به نفعشان است که اعتصابات کارگری شکل بگیرد، چرا که یک مشکل اقتصادی به مشکل امنیتی تبدیل می‌شود و خریدار از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی ادعا می‌کند بهترین واگذاری‌ها صورت گرفته است، اما از طرفی مقامات نظارتی حرف‌های دیگری می‌زنند.

فارابی گفت: مشکل این است که مسئله خصوصی سازی به یک موضوع سیاسی تبدیل شده و برخی برای منافع شخصی و حزبی خود کار‌هایی انجام می‌دهند؛ اما به دنبال این نیستند که مشکل را حل کنند. آن‌ها بیشتر به دنبال این هستند که به جای حل مشکلات مردم و کارگران، کار سیاسی کنند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانشجویان انقلابی باید به این مسائل ورود کنند و اجازه ندهند فساد رخ دهد، گفت: به گفته عادل آذر، مشکل اصلی هیئت واگذاری در خصوصی‌سازی است و این ایراد بزرگ باید حل شود. مجلس و قوه قضاییه باید به این موضوع ورود کنند و نگذارند که چنین ایراداتی باعث شود خصوصی‌سازی در کشور باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و صنایع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سیاست های خصوصی سازی روند خصوصی سازی خصوصی سازی پالایشگاه کرمانشاه خصوصی سازی ماشین سازی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت: همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت: در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:

1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور.

2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.

3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..

4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی