Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@21:31:50 GMT

سهم ۳۰ درصدی یک تبعیض مثبت است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۵۳۳

سهم ۳۰ درصدی یک تبعیض مثبت است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: سهم ۳۰ درصدی یک تبعیض مثبت است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، ناهید پرویز پور در نشست فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زن دلفان، اظهار کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در طول انقلاب اسلامی به خود باوری رسیده‎اند و با تلاش و تحمل سختی‎ها در کنار مردان در مسیر توسعه همه جانبه کشور تلاش کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با اعتماد به زنان و باور به توانمندی‎های علمی و تخصصی آنان  زمینه‎های حضور آنان را در فعالیت‎های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را فراهم ساخت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد حضور زنان در بسیاری از فعالیت‎ها در حوزه‎های مختلف هستیم.
پرویزپور اضافه کرد: توجه هرچه بیشتر به بهبود وضعیت و کمک به ارتقاء جایگاه زنان چه در محیط خانواده و چه در محیط اجتماعی منجر به رشد و بالندگی زنان و در نهایت توسعه کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: انتخابات مهمترین جلوه مشارکت سیاسی است و زنان در ادوار مختلف انتخابات با حضور در پای صندوق‎های رای در سرنوشت کشور و سیاست‎های کلان مشارکت موثر داشته‎اند اما در سطح نخبگان و حضور در صحنه‎های رقابت انتخاباتی حضور پررنگی نداشته‎اند، انتظار می‎رود زنان توانمند و شایسته در انتخابات آتی  بعنوان کاندیدا  مشارکت فعال داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: دولت موظف است تا پایان برنامه ششم سهم ۳۰ درصد زنان را در پست‎های مدیریتی محقق کند و در همین راستا استاندار در انتصاب بانوان نسبت به سایر استان‎ها عملکرد خوبی داشته است و تاکید ایشان در انتصاب زنان توجه به شایسته سالاری و تخصص گرایی است.
پرویزپور اظهارکرد: سهم ۳۰ درصدی یک تبعیض مثبت است و در بسیاری از کشورها لحاظ شده است  و به زنان این فرصت را می‎دهد تا در شرایط برابر با مردان توانمندی‎های خود را به اثبات برسانند.
وی تصریح کرد: کیفی سازی عملکرد زنان در مناصب مدیریتی زمانی محقق می‎شود که  اجازه ورود زنان به صحنه‎های مدیریتی داده شود تا با کسب تجربه  کارایی و بهره‎وری شان در مسئولیت‎ها افزایش یابد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی خانواده رقابت انتخاباتی مردان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

عضو شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نرجس نیازمند در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 13 بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضاهای بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در 21 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی