Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@10:13:03 GMT

تهران فقط ۱۲۶ هزار جای پارک خودرو دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۷۱۷

تهران فقط ۱۲۶ هزار جای پارک خودرو دارد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اینکه عضو کمسیون حمل و نقل شورا اعلام کرده است شهرداری سبب از دست رفتن ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد پارک حاشیه‌ای شده است،‌طی نامه‌ای اظهارداشت:  اینکه گفته می‌شود حدود یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای قابل مدیریت است، با واقعیت فاصله زیادی دارد و تعداد فضاهایی که واقعا می‌توان بابت پارک در آن‌ها از خودروها دریافت وجه کرد، به ۱۵ درصد این تعداد هم نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بر اساس سه شرطی که در ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است، بسیاری از فضاهای ۸۹۱ هزارتایی که آقای علیخانی، رئیس کمسیون حمل و نقل شورای شهر انتظار دارد شهرداری بابت پارک در آن‌ها از مردم دریافت وجه کند، در نقاط دارای کاربری مسکونی یا معابر خلوت‌تر، بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از حدود مجاز قانونی است.

معاون شهردار در واکنش به انتقادهای این عضو شورا، افزود: اعضای شورای شهر پیگیر رفع موانع قانونی این موضوع باشند تا امکان اجرای مصوبه شورا و تحقق درآمدهای شهرداری در این زمینه فراهم شود.
پورسیدآقایی بیان داشت: هم‌اکنون طبق قانون، شهرداری صرفا می‌تواند بر اساس نرخ سال ۱۳۹۳ اقدام به اخذ هزینه پارک حاشیه‌ای کند و هنوز تایید وزیر کشور و استاندار تهران بابت نرخ‌هایی که شورای اسلامی شهر تهران به‌تازگی مصوب کرده، اخذ نشده است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریتی هوشمند پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ نوشت: معابر این منطقه دارای سه ویژگی قید شده در بالا بودند که بر اساس نتایج به دست آمده از ۱۰۱ هزار و ۵۸۱ فضای بالقوه پارک در منطقه ۲ تعداد فضای قابل مدیریت پارک حاشیه‌ای این منطقه تنها ۱۴ هزار و ۴۸۱ فضای پارک بوده است.

پورسیداقایی عنوان کرد: در صورتی که منطقه ۲ را به عنوان نمونه آماری ملاک عمل قرار دهیم، تنها ۱۴.۲۵ درصد فضای بالقوه پارک معابر آن قابلیت مدیریت هوشمند را دارند. در نتیجه برآورد می‌شود در کل شهر تهران ۱۲۶ هزار و ۹۹۰ فضای پارک حاشیه‌ای قابل مدیریت وجود داشته باشد که فاصله قابل توجهی با رقم یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای که در بودجه ۹۸ قید شده، دارد.

وی در این نامه بیان داشت:  به موجب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان عوارض پیشنهادی شورای شهر در خصوص پارک حاشیه‌ای باید توسط وزیر کشور تصویب شود.

معاون شهردار اضافه کرد: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی درآمد پارک حاشیه‌ای باید به حساب خزانه دولت واریز و پس از آن در آخر هر ماه درآمد حاصله به حساب شهرداری واریز شود،اما تاکنون درآمد پارکومترها با وجود گذشت سه سال هنوز به حساب شهرداری عودت داده نشده است و در صورت ادامه این روند اجرای مدیریت پارک حاشیه‌ای با چالش جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۹۴ هیات دولت ، دریافت وجه نقد توسط عوامل متصدی یعنی پارکبان ممنوع است و در همین راستا موضوع مدیریت پارک حاشیه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه فراخوان داده و جالب است که بدانید ظرف مدت ۴ ماه بیش از ۴۰ پیشنهاد هوشمند وصول شد که نهایتاً مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای به صورت آزمایشی در منطقه ۲ منعقد شد اما اجرای این طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری، آگاه‌سازی مردم و نصب و طراحی تابلوهای جدید بود که به همین دلیل اجرای این مسئله زمان برد.

وی در ادامه نوشت: در راستای توسعه و پیشبرد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای پهنه مرکزی تهران شامل مناطق 6، 7، ۱۱ و ۱۲ به دلیل ازدحام معابر در اولویت مدیریت پارک هوشمند قرار دارد و مزایده آن در خردادماه برگزار شده و امید است بتوانیم با سرعت لازم این مهم را عملیاتی کنیم.

وی در نامه خود در مورد برنامه‌های سه ساله مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای گفت: اگر موانع فوق الذکر رفع شود، در سال چهارم اجرای برنامه، حدوداً ۲۴۰ میلیارد تومان قابلیت درآمدزایی دارد که این میزان با درآمد اعلام شده از سوی رئیس کمیسیون حمل و نقل مبنی بر اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان کسر خواهد شد، متفاوت است.
  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه‌ها یا دستک‌های خطرآفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده است تا به‌آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟