Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:27:32 GMT

بیمه دهیاران نیازمند ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۷۶۴

بیمه دهیاران نیازمند ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار است

سعیدرضا جندقیان روز چهارشنبه در همایش دهیاران نیشابور و فیروزه در اردوگاه باغرود نیشابور افزود: با تبدیل وضعیت این دهیاران به تمام وقت امنیت شغلی این قشر افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: ۳۷ هزار و ۱۰۰ مجوز برای راه اندازی دهیاری در کشور صادر شده است که از این تعداد حدود ۳۵ هزار و ۷۰۰ دهیاری فعال وجود دارد اما هنوز برخی از دهیاران متولی چند روستا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: برای توانمند سازی دهیاران بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال به دهیاران دارای شرایط لازم وام کم بهره اعطا می شود و امسال برای اولین بار دهیاری‌ها می‌توانند از پاداش پایان خدمت هم بهره مند شوند.
جندقیان اضافه کرد: فرایند خدمتگزاری نیازمند درک متقابل و شناخت صحیح سلسله مراتب است و برای تحول در حوزه دهیاری‌ها باید متغیرهای ذهنی را تغییر داد.
وی ادامه داد: صدور مجوز، هماهنگی دستگاه‌ها، ارائه تسهیلات، مشارکت بخش خصوصی و جلب مشارکت مردم از وظایف دولت برای ایجاد اشتغال در روستاهاست که در این زمینه موفق بوده‌ایم.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: بودجه دهیاری‌ها ۵۰ هزار میلیارد ریال است و حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در عرصه‌های روستایی در قالب ۷۰۰ طرح به دهیاران پرداخت شده است.
جندقیان افزود: در ابتدای دوره پنجم شوراها ۷۲ درصد از دهیاران ابقاء و بیش از چهار درصد منتقل شدند و امیدواریم در کوتاه مدت لایحه جامع دهیاری‌ها به مجلس ارائه شود و ظرف شش ماه آینده به تصویب برسد.
فرماندار نیشابور هم در این همایش گفت: در نیشابور بیش از ۴۰۰ روستا با بیش از ۳۰۰ دهیار وجود دارد و این حجم از فعالیت از نظر کمی و کیفی نیازمند برنامه ریزی بیشتر است.

سعید شیبانی افزود: امروز برای زندگی روستایی پیوستهای متعدد فرهنگی اجتماعی و عمرانی نیاز است و دهیاری‌ها نقش مهمی در این حوزه دارند.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: دهیاران نمایندگان عالی دولت در روستاها هستند و به دلیل برگزیده شدن از طریق شوراها مقبولیت مردمی هم دارند.
حمید گرمابی افزود: ایجاد ثبات شغلی برای دهیاران از مطالبات اصلی این قشر است و لایحه طرح جامع دهیاری هنوز منتظر نوبت برای طرح در مجلس است که در صورت تصویب آن بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف می شود.
دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بخش زبرخان نیشابور با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت هنوز به شهرستان ارتقا پیدا نکرده در حالی که دارای شرایط و پتانسیل‌های لازم است.
هاجر چنارانی افزود: امروز صدای صنایع دستی در روستاهای ما خاموش شده و دهیاران باید پتانسیل‌های لازم را در این حوزه در روستاها شناسایی کنند.
وی اضافه کرد: ایده‌ها و طرح‌ها باید در روستاها شناسایی و با استفاده از ظرفیت‌ها وپتانسیل های موجود مورد حمایت قرار گیرد.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نیشابور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

مسلم فلاح زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: تأمین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.
 
وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است. 
 
فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است