Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نهاد رهبری کمک به تشکیلات دانشجویی را وظیفه خود می‌داند. اما این تشکل‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند و مسئولیت این تصمیمات نیز متوجه خود آنها است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام صالحی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر سیاسی نهاد رهبری که با حضور فعالان تشکل‌های دانشجویی و هیئت‌های مذهبی برگزار شد، گفت: بدون شک یکی از موثرترین بخش‌های نهاد بخش سیاسی است، چون کسانی در این مجموعه فعالیت می‌کنند که انسان‌های خلاق و مجاهدی هستند که بدون مجادله و ملاحظه آرمان‌های خود را بیان کرده و مطالبه گری می‌کنند و از طرفی حرف‌ها را می‌شنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ما بیشترین مخاطب را در حوزه سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها داریم، تصریح کرد: ما در این حوزه از موضع نقد و تدبیر با جریان‌های مختلف وارد تعامل می‌شویم و در واقع مزیت بارز نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز همین ویژگی است در هر حال ما در نهاد در معرض تازیانه نقد قرار می‌گیریم و این مزیت زنده بودن نهاد است.

صالحی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حالی که تشکل‌های دانشجویی استقلال خود را دارند در کنار این تشکل‌ها است، تصریح کرد: نهاد کمک به تشکیلات دانشجویی را وظیفه خود می‌داند، اما این تشکل‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند و مسئولیت این تصمیمات نیز متوجه خود آن‌ها است. در هر حال نهاد با افتخار خود را حامی تشکل‌های دانشجویی می‌داند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دامنه مدیریت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فقط تشکل‌های دانشجویی نیست، تصریح کرد: ما در این حوزه به هم افزایی بین نیرو‌های انقلابی کف دانشگاه ها، ارائه تحلیل و بررسی درست از اقتضائات جامعه به همکاران خود، آینده پژوهی و همچنین حوزه نشریات دانشجویی ورود می‌یابیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات شیروژن، مدیر سیاسی سابق نهاد رهبری افزود: نیروی انقلابی کسی است که وقتی وارد یک نهاد انقلابی می‌شود با گذشت زمان این نهاد را پله ترقی و منفعت گرایی خود قرار ندهد و در واقع آقای شیروژن کسی بود که مسئولیت را بر منافع شخصی خود اولا می‌دانست، چون او یک پزشک بود که می‌توانست در این حوزه ورود یابد، اما با نگاه مشتاقانه و برادرانه در حوزه سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مسئولیت گرفت.

همچنین عباس شیروژن، مدیر سیاسی سابق نهاد نمایندگی رهبری در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی به گردن همه ما حق حیات دارد و اگر این انقلاب نبود ما نمی‌دانیم که الان در چه وضعیتی قرار داشتیم. در هر حال انقلاب به ما حق حیات عقلایی داده است.

وی با بیان اینکه اسلام سیاسی و اسلام انقلابی دغدغه اولیا و انبیا الهی بوده و در این راه شیعیان زیادی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: امروز ما باید به صورت جدی در راستای اعتلای اسلام سیاسی و اسلام انقلابی گام برداریم.

شیروژن با بیان اینکه اگر دعوای قدرت برای اعتلای کلمه الله باشد مقدس است در غیر این صورت ما نیز جزو طواغیت هستیم، تصریح کرد: مجموعه سیاسی در نمایندگی مقام معظم رهبری دارای اهمیت راهبردی است با این وجود نباید آن را صرفا یک مجموعه درون نهادی یا مختص آموزش عالی بدانیم چرا که این حوزه در انقلاب اسلامی اثر دارد.

مدیر سیاسی سابق نهاد نمایندگی رهبری با اشاره به اینکه ما در این سال‌ها دو هدف عمده تهدیدزدایی از دانشگاه‌ها و تربیت جریان انقلابی را دنبال کرده ایم، اظهار کرد: واقعیت این است که در این دوره دانشگاه‌ها منشأ تهدید نظام و انقلاب اسلامی بوده اند و رهبر معظم انقلاب نیز در این حوزه گفتند که دشمن دور دانشگاه‌ها خط قرمز کشیده است با این وجود ما تلاش کردیم که بتوانیم در موقعیتی قرار بگیریم که شاید دانشگاه‌ها منشأ تهدید نسبت به نظام و انقلاب نباشند و این کار را نیز به صورت جبهه‌ای متشکل از تشکل‌های دانشجویی، بسیج و سپاه انجام داده ایم به گونه‌ای که الان می‌توان گفت: جنبه تهدید دانشگاه‌ها کم شده، اما باید به جایی برسیم که دانشگاه بازوی نظام باشد.

وی با بیان اینکه معتقدم ژنرال‌ها به کمک ما در حوزه نهاد نمایندگی رهبری آمدند و ما را با یک روحیه جمعی کمک کردند تصریح کرد: آقای عباسی مهر که به عنوان مدیر سیاسی نهاد منصوب شده اند در این سال‌ها چنین ویژگی داشته و در واقع امین و پناهگاه فعالین دانشجویی بوده است.

شیروژن تصریح کرد: یکی از ژنرال‌هایی که بیشتر از بنده فضای تشکل‌های دانشجویی را می‌شناسد مسئولیت حوزه سیاسی نهاد را برعهده گرفته و معتقدم این انتصاب نیز متناسب با گام دوم انقلاب است، چون یک جوان در مسئولیت گماشته شده است اگرچه نهاد یک مجموعه جمعی است.

عباسی مهر، مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه اگر صدای جوان مومن انقلابی در دانشگاه‌ها طنین انداز شود این یعنی صدای انقلاب تصریح کرد: اگر بتوانیم کاری برای جوانان مومن و انقلابی انجام دهیم در راستای کمک به تقویت نظام گام برداشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت سیاسی نهاد باید طنین صدای دانشجو و استاد انقلابی در دانشگاه‌ها و حامی آن‌ها باشد گفت: امیدواریم که بتوانیم در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

سینا زعیم زاده، فعال سابق دانشجویی نیز در این نشست گفت: رفتن آقای شیروژن برای سکولار‌ها و انحرافی‌ها در دانشگاه‌ها خبر خوشحال کننده بود و اگر انتخاب آقای عباسی مهر به عنوان مدیر سیاسی جدید نبود آن‌ها خوشحال‌تر می‌شوند، ولی این انتخاب باعث ناراحتی آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه بنده در ابتدا نگاه مثبتی به آقای شیروژن نداشتم و تصورم این بود که او به عنوان مسئول سیاسی یک هیئت در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سیاست چیزی نمی‌داند، تصریح کرد: با این وجود آقای شیروژن در این مدت به عنوان یک مدیر تراز جمهوری اسلامی عمل کرد.

وی تصریح کرد: آقای شیروژن در شرایطی مسئولیت در حوزه سیاسی نهاد را برعهده گرفت خیلی از باتجربه‌های نهاد از صحنه کنار رفته بودند از این رو با وجود میرزاده، قاضی زاده هاشمی و فرهادی و سکولار‌ها نهاد خیلی تنها مانده بود که نتیجه آن تشکیل یک اتحادیه دانشجویی بود، اما شیروژن یک تنه بر سر حق تشکل‌ها ایستاد.

زعیم زاده با بیان اینکه آقای عباسی مهر علاوه بر ویژگی‌های آرمان، اخلاص و توان، انسان دارای خلاقیت و نوآوری است، تصریح کرد: ما هر چه توان داریم می‌گذاریم که موفقیت‌های حوزه سیاسی نهاد استمرار پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهاد رهبری در دانشگاه تودیع و معارفه صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)