Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز چهارشنبه، مارک اسپر سرپرست پنتاگون و نامزد دونالد ترامپ برای مقام وزیر دفاع آمریکا در جلسه کمیته خدمات مسلحانه مجلس سنا درباره خرید سامانه های اس -۴۰۰ ترکیه از روسیه اظهار داشت: ترکیه از مهمترین متحدان دیرینه آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است اما خرید سامانه های اس- ۴۰۰ یک تصمیم اشتباه و ناامید کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به وزیر دفاع ملی ترکیه گفتم که اگر من وزیر دفاع آمریکا شوم شما یا سامانه های اس -۴۰۰ یا F-35 ها را خواهید خرید و خرید سامانه های اس -۴۰۰ توانایی و برتری F-35 ها در آسمان را به خطر می اندازد.

در صورتی که مارک اسپر از کمیته خدمات مسلحانه مجلس سنا و مجمع سنا رای کافی بگیرد به جای جیمز متیس وزیر دفاع مستعفی آمریکا سمت وزرات دفاع ایالات متحده را به عهده خواهد گرفت.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در گزارشی اظهار داشت: خرید سامانه اس -۴۰۰ توسط ترکیه یک تهدید امنیتی برای آمریکا و تحت الشعاع قرار دادن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شمار می رود.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی ادامه داد: تحلیلگران می گویند سامانه اس -۴۰۰ روسیه جهت هدف قرار دادن جنگنده های آمریکایی که از فن آوری رادارگریزی برخوردار هستند، طراحی شده است؛ اکنون این نگرانی را در واشنگتن موجب شده که در صورت تحویل جنگنده های اف -۳۵ آمریکایی به ترکیه آنگاه روس ها به سراغ آن رفته و اطلاعات با ارزش درباره جنگنده های نسل پنجم آمریکا را بدست می آورند.

وزارت دفاع ترکیه جمعه گذشته ۲۱ تیرماه از تحویل گرفتن اولین سری از سامانه دفاع موشکی "اس ۴۰۰" روسیه خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، آنکارا اولین سری قطعات سامانه دفاعی اس ۴۰۰ را دریافت کرد و آنها را به پایگاه هوایی مورتد در استان آنکارا منتقل کرد.

مسکو و آنکارا در سال ۲۰۱۷ توافقنامه واگذاری سامانه‌های اس ۴۰۰ را امضا کردند که این اقدام با انتقاد شدید آمریکا مواجه شد، واشنگتن آنکارا را تهدید کرد که در صورت خرید این سامانه در فهرست سیاه آمریکا قرار می‌گیرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز گذشته (سه شنبه) در تفسیری با اشاره به دریافت سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسیه توسط آنکارا گزارش داد: ترکیه با در اختیار داشتن تسلیحات پیشرفته آمریکایی و روسی، قابلیت مرگباری را دراختیار دشمنان ناتو قرار می دهد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را در یک روز سرنگون کردند. این را سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در ۲۳ آوریل گزارش داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته ۱۰۴ پهپاد اوکراینی، یک موشک تاکتیکی توچکا-یو، شش موشک HIMARS و Alder ساخت آمریکا و همچنین چهار بمب هدایت‌شونده همر ساخت فرانسه را سرنگون کرده‌اند.

پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که نیرو‌های روسی با موفقیت سه شهرک بوگدانوفکا، پروومایسکه و نوومیکایلووکا در جمهوری خلق دونتسک را به طور همزمان از دست واحد‌های ارتش اوکراین آزاد کردند. شویگو تاکید کرد که ارتش روسیه اکنون پتانسیل جنگی عظیمی دارد که به آن اجازه می‌دهد تا به جلو حرکت کند و مناطق بیشتری را آزاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است