Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین کردی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز - چهارشنبه - در این مراسم گفت: با توجه به آگاهی از توانمندی‌ها و امکانات دانشگاه و تجربه همکاری با جمعیت هلال‌احمر تعاملات آموزشی، پژوهشی و خدمات‌رسانی دو طرف با بهره‌گیری از بعد بین‌الملل گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه بین‌المللی سازی دانشگاه در آموزش، پژوهش و خدمات از اصلی ترین اهداف در سال های اخیر بوده است، افزود: تاکنون حدود ۹۰۰ دانشجوی بین‌الملل از ۴۵ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده‌اند و شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل نیز در حال حاضر پذیرای ۱۵۰ دانشجوی بین‌الملل با ملیت‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود با همکاری جمعیت هلال‌احمر بتوان در بحث آموزش بین‌الملل فعالیت‌های متنوعی را انجام داد، افزود: مسائل مربوط به تعریف دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مرتفع شده و هم‌اکنون می‌توان دوره‌های کوتاه‌مدت درخواستی را در حوزه‌های تخصصی و فوق تخصصی طراحی و اجرایی کرد.

کردی اضافه کرد: همچنین برای دوره‌های منتج به مدرک تحصیلی نیز در صورت وجود متقاضیان خارجی از طریق کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی اقدام هایی صورت گرفته و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت دریافت می شود.

وی افزود: با این رویکرد دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند بخش مهمی از مشکلات منطقه به لحاظ پزشکی و سلامت را در خصوص تربیت نیروهای متخصص و کارآمد کاهش دهد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با یادآوری اینکه پزشکان، متخصصان و اساتید این دانشگاه از توانمندی قابل‌توجهی در مقوله ارائه آموزش‌های لازم و خدمات‌رسانی برخوردارند، بیان داشت: از توان این افراد که در سطح منطقه کم نظیر است می‌توان در جهت اهداف جمعیت هلال‌احمر ایران و براساس مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بهره برد.

زهرا فلاحت سرپرست معاونت بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر ایران هم در نشست امضای این تفاهم نامه گفت: هلال‌احمر ایران بسیار مایل به توسعه فعالیت‌های خود در تعامل با شرکای جدید از جمله مجموعه‌ای چون دانشگاه علوم پزشکی تهران است تا بتواند با ورود به عرصه‌های نوین توان و ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارد.

امکان عضویت دانشجویان علوم پزشکی در هلال احمر

محمد عباسی مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اظهار داشت: در سایه ارتباطات شکل گرفته می‌توان فرصت عضویت دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران را در سازمان‌های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر فراهم کرد.

وی تصریح کرد: این رویکرد سبب می‌شود دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی به نیروهایی متخصص تبدیل شوند که هم آشنایی کافی نسبت به ایران و جمعیت هلال‌احمر دارند و هم در شرایط بحرانی با کمک‌رسانی به اقشار مختلف مردم، مثمر ثمر واقع می‌شوند.

در پایان این مراسم با پیشنهاد سرپرست معاونت بین‌الملل هلال‌احمر مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان و صاحب‌نظران دو مجموعه تشکیل شود تا اجرایی شدن بندهای مختلف این تفاهم‌نامه و هماهنگی برای دست یافتن به مأموریت‌ها و اهداف پیش‌بینی‌شده را پیگیری کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی