Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اسماعیل زیارتی نصرآبادی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در همایش دهیاران شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، گفت: یکی از بزرگترین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران ظرف ۴۰ سال اخیر شکل گیری و سازماندهی افزون بر ۳۷ هزار دهیاری در سطح کشور بوده که گام بزرگی در راستای واگذاری امور مردم به مردم از طریق دهیاری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجربه جهانی نشان داده بهترین و میانبرترین راه در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه واگذاری امور به خود مردم است و دولت صرفاً می‌بایست هماهنگ کننده، تسهیلگر و بسترساز باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: تاکنون افزون بر ۹۰۰ شرکت تعاونی با ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط دهیاری‌ها در سطح کشور تاسیس شده است.
زیارتی افزود: شش هزار و ۵۰۰ بوستان روستایی، تاکنون ایجاد شده و هر سال ۱۲ هزار طرح عمرانی توسط دهیاری‌ها بهره برداری می‌ شود.   وی تصریح کرد: همچنین از طریق دهیاری‌ها دو هزار و ۵۰۰ نفر از زنان در حوزه مدیریت روستا‌ها وارد فعالیت شده اند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه روستاهای کوچک در تأمین نیازهای جاری دچار مشکل اند، گفت: پارسال ۱۲ هزار میلیارد ریال از هزینه سوخت برای دهیاران حذف، اما دوباره بازگردانده شد و ۵۰ درصد این اعتبار بطور مساوی بین همه روستا‌ها تقسیم می‌شود.   زیارتی افزود: نخستین مرحله از اجرای این طرح با واریز مبلغ مربوطه محقق شده است.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد امنیت شغلی دهیاران نیز حقوق و مزایای آن‌ها افزایش چشمگیری یافته، برای نخستین بار "حق سنوات، حق آموزش و پاداش پایان سنوات" برای دهیاران در نظر گرفته شده و فوق العاده عمران دهیاران افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: هم اینک دو هزار و ۴۰۰ دهیاری در سطح کشور دایر است که از ۷۰۰ شهرداری کشور از لحاظ جمعیت بزرگتر هستند و در صورت تصویب اصلاحیه آئین نامه استخدامی دهیاری‌ها با اولویت روستا‌های پرجمعیت "ساختار سازمانی دهیاری‌" نیز ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام//ف.س دو هزار و ۴۰۰ دهیاری در سطح کشور دایر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها