Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:26:16 GMT

چغندرکاران توسط تعاون روستایی حمایت می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۰۴۴

چغندرکاران توسط تعاون روستایی حمایت می شوند

به گزارش روز چهارشنبه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد افزود: طرح توسعه کشت چغندر قند پاییزه در حوزه تعاونی های تولید بر اساس تفاهم نامه اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید و مجری طرح چغندر قند در وزارت جهاد کشاورزی با حمایت سازمان مرکزی تعاون روستایی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح مشترک در تلاش هستیم سهم بهره برداران افزایش و موانع تولید را در این حوزه به حداقل برسانیم، اظهارداشت: تسهیل امور بهره برداران در تحویل به موقع محصول چغندر قند به کارخانجات از دیگر موضوع های مهم این طرح مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مجری طرح چغندر قند در وزارت جهاد کشاورزی حمایت های لازم را نسبت به تامین منابع مالی، اعتباری و کمک های فنی و آموزشی برای بهره برداران این محصول را از طریق شبکه تعاونیهای تولید در اولویت کار خود قرار داده است.

شیرزاد بکار گیری ظرفیت های اجرایی و قانونی تعاونی های تولید و نقش آن در ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی را به عنوان راهبرد اصلی تعاونی های تولید برشمرد و افزود: تدوین و اجرای طرح مشترک در قالب کشاورزی قراردادی و هدفمند یک رویکرد برد - برد محسوب و اجرای این تفاهم نامه را در جهت نقش آفرینی شبکه تعاونی های تولید روستایی کشور در زنجیره تولید ارزشمند برشمرد.

رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان حمایت همه جانبه این سازمان از تعاونیهای تولید، خصوصاً تامین نقدینگی در اجرای موفق این طرح مشترک را قطعی دانست.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان