Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، در راستای اتهام زنی آمریکا و اروپا به ایران و جنجال سازی بر علیه سپاه پایداران انقلاب اسلامی، روزنامه‌های بریتانیایی از برنامه دولت این کشور مبنی بر اعزام صد نفر از نیروهای ویژه به خلیج فارس برای حفاظت از کشتی‌های باری خبر داده‌ا‌ند. تلگراف و ساندی‌تایمز یک‌شنبه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) از قول منابع نظامی بریتانیا نوشتند که در واکنش به حملات اخیر به دو نفتکش نروژی و ژاپنی در دریای عمان، بریتانیا تصمیم دارد صد نفر از تفنگداران ویژه دریایی خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه ها اعلام کردند  نفرات ویژه نیروی دریایی بریتانیایی، در پایگاهی مجهز در بحرین مستقر خواهند شد و از آنجا به گشت‌زنی در منطقه خواهند پرداخت و از امنیت کشتی‌ها محافظت خواهند کرد. پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که "توبیاس ال‌وود،" معاون وزیر دفاع بریتانیا در یک مصاحبه تلویزیونی به ایران هشدار داده است.

 

همچنین گفته شده است بالگردهای مرلین نیروی دریایی انگلیس که مجاز به پرواز بر فراز تنگه هرمز نیستند در دریای عمان این نیروها را جابجا می‌کنند. "دیلی اکسپرس" به تعداد این نیروهای اعزامی اشاره‌ای نکرده اما گفته که دو گروه از نیروهای ویژه انگلیسی به خلیج فارس اعزام شده‌اند.

 

درپی اعلان این خبر برخی از جریان‌های معاند از قبیل آمدنیوز، موضوع را اینگونه بیان کردند. اعزام یک کشتی جنگی دیگربریتانیایی به خلیج فارس،وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده است که یک کشتی جنگی دیگر را به خلیج فارس اعزام خواهد کرد.این افزایش حضور نظامی در منطقه ارتباطی با تنش‌های اخیربین جمهوری اسلامی و دیگر کشورها ندارد. وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه خود آورده است که پس از ناوهای "اچ‌ام‌اس مونتروز" و "اچ‌ام‌اس دانکن"، کشتی جنگی "اچ‌ام‌اس کنت" درآینده ای نزدیک به خلیج فارس اعزام می‌شود. ناوشکن "دانکن تیپ ۴۵" هم‌اکنون در حال حرکت به سوی خلیج فارس است. و ناو جنگی "اچ‌ام‌اس کنت" در ماه سپتامبر به منطقه اعزام می‌شود.

 

خبر افزایش نیروی نظامی انگلیس در منطقه خلیج فارس در آمد نیوز

 

 این در حالی است که سفارت بریتانیا در تهران در پیامی که در توئیترمنتشر کرده، گفته سطح کلی نیروهای این کشور در منطقه افزایش نمی‌یابد. در این پیام به یادداشت منتشر شده توسط وزارت دفاع بریتانیا اشاره شده است. در ادامه این پیام آمده که "کشتی هایی که عازم خلیج فارس هستند مطابق یک رویه چرخشی مشخص جایگزین کشتی های دیگر می شوند. بنابراین ، سطح کلی نیروهای ما در منطقه – بر خلاف آنچه برخی رسانه ها القاء کرده اند - افرایش نمی یابد."

 

عدم افزایش سطح نظامی بریتانیا در منطقه خلیج فارس از زبان بی بی سی

 

 تفاوت های اینچنینی در تصمیم های کلان کشوری همچون بریتانیا و بازتاب آن در رسانه های رسمی  نشان از اختلاف نظرهای مقامات این کشور در دامن زدن به افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس است، برخی از مقامات با تبعیت از آمریکا برخی از اتهامات را به ایران وارد کرده و بر این اساس درخواست افزایش سطح نظامی در منطقه خلیج فارس را داشته است. و مخالفین نیز برای معصون ماندن از تبعات درگیری های احتمالی در این منطقه، از افزایش نیروها خودداری کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز می دانند.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تلگراف ساندی تایمز اروپا انگلیس امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

به گزارش جماران؛ رضا نصری در کانال تلگرامی خود نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

 

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • آینده مبهم در لندن | سردرگمی در چلسی!
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم