Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اینکه کشورهای مصر، فرانسه، ایتالیا، امارات، انگلیس و آمریکا با گذشت چند ماه از درگیری‌های خونین در لیبی، بیانیه‌ مشترکی صادر و خواستار توقف درگیری‌ها در این کشور شدند، نخست وزیر اسبق قطر، امروز (چهارشنبه) تاخیر کشورهای مذکور در این خصوص را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر اسبق قطر در پیام‌های توییتری نوشت: مضحک است که گروهی از کشورها اعلام کنند به منظور دستیابی به راه‌حل سیاسی، درگیری‌های پیرامون طرابلس متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه برخی از کشورهایی که بیانیه مشترک مذکور را صادر کردند، به مشارکت در حمله به دولت مشروع لیبی متهم کرد و نوشت: این حملات علیه دولت مشروع و غیرنظامیان طرابلس هنوز متوقف نشده است. چرا نباید قبل از شروع عملیات، درگیری‌های طرابلس متوقف شود؟

مصر، امارات، فرانسه و عربستان به حمایت از حملات نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر متهم هستند. این ارتش از ماه آوریل برای کنترل بر طرابلس و بیرون کردن دولت توافق ملی به رهبری فایز السراج که در عرصه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، دست به حملاتی زده است.

نخست وزیر اسبق قطر در پیام دیگری نوشت: هدف این است که امروز آنها خواستار صلح باشند، اما پس از بلعیدن بخش‌هایی از طرابلس. این مساله ما را به یاد رخداد و آتش‌بس پیش از سال ۱۹۶۷ می‌اندازد که هدف از آن تثبیت اشغال‌گر بود.

وی افزود: مساله مضحک این است که بیانیه مذکور توسط کشورهای دموکراتیک صادر شد و بر اساس این بیانیه تصور می‌شد که این کشورها به خواست ملت‌ها احترام بگذارند اما روشن است که کشورهای مذکور به منافع احترام گذاشته‌اند. در نهایت اراده ملت لیبی پیروز خواهد شد.

کشورهای مصر، فرانسه، ایتالیا، امارات، انگلیس و آمریکا روز سه شنبه بیانیه‌ای مشترکی صادر کرده و تاکید کردند "نسبت به اقدامات خصمانه‌ نیروهای ارتش ملی لیبی در طرابلس نگران هستند". این کشورها "خواستار بازگشت به روند سیاسی به میانجی‌گری سازمان ملل شدند".

بر اساس این بیانیه، شش کشور مذکور "نسبت به گروه‌های تروریستی که تلاش دارند از خلأ امنیتی موجود در لیبی سوء استفاده کنند، ابراز نگرانی کرده‌اند".

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قطر نخست وزیر لیبی حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ادارات دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده خواست تا از حقوق تمامی دانشجویان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن در محوطه‌های خود محافظت و آن را تسهیل کنند.

در این بیانیه آمده است: «مدیریت دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حق اعتراض دانشجویان بکار بسته اندو دانشجویانی را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت می‌کنند از تحصیل تعلیق کرده‌اند». 

پل اوبراین، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل ایالات متحده، گفت: هرگونه اقدامی برای ساکت کردن، آزار، تهدید یا ارعاب کسانی که به طور مسالمت‌آمیز برای اعتراض و صحبت کردن جمع می‌شوند، نقض حقوق آنهاست.

این نهاد ناظر حقوق گفت که آزادی آکادمیک جزء لاینفک حق تحصیل بر اساس قوانین بین المللی است و تاکید کرد که مدیریت دانشگاه موظف است فضایی را ایجاد کند که دیدگاه‌های گوناگون را فراهم کند، اما همچنین اطمینان حاصل کند که همه دانشجویان قادر به شرکت در چنین بحث‌هایی هستند. 

در این بیانیه آمده است: «با توجه به خطرات واقعی و شناخته شده خشونت پلیس که دانشجویان ممکن است با آن مواجه شوند، ادارات باید مجریان قانون را برای متفرق کردن تظاهرات دانشگاه تنها به عنوان آخرین راه حل، مانند مواجهه با خشونت گسترده یا تحریک به خشونت و تبعیض، احضار کنند.»

اوبراین ادامه داد: حق اعتراض برای اظهار نظر آزادانه علیه آنچه در حال حاضر در غزه اتفاق می‌افتد بسیار مهم است.

این امر به ویژه در شرایطی صادق است که دولت ایالات متحده همچنان به ارائه سلاح به ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و هر روز به طور فزاینده‌ای در جنایاتی که علیه فلسطینیان انجام می‌شود شریک است.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند + جزئیات
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود