Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، دکتر علیرضا زاکانی در سومین مناظره خود با مصطفی تاج زاده که ۲۸ خرداد ماه در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد از نقش مخرب یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه (در زمان ریاست آیت الله آملی لاریجانی) سخن به میان آورد و او را عنصری فاسد معرفی کرد و گفت: کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل بوده و مایه بدنامی قوه قضائیه و زد و بند شده را باید کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آنکه این خبر در رسانه‌ها مخابره شد، بلافاصله دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن تکذیب آنچه درباره «اکبر طبری» که حالا اسم و عنوانش عیان شده بود، مطرح شده، حکم به سلامت او داد و طرح این اتهامات را ابزاری برای پروژه‌ای بزرگ‌تر در تخریب رئیس پیشین قوه قضائیه دانست و آورد: ظاهراً احقاد بدریه وحنینیه چنان غلیان کرده که راهی جز اینگونه تخریب‌های ناجوانمردانه و خلاف شرع و اخلاق ندیده‌اند.

البته بیانیه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بی پاسخ نماند و زاکانی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: «پیرامون آقای طبری و نقش مخرب آن در قوه قضائیه صحبت کردم که از دفتر آیت الله لاریجانی تکذیب شد و تاکید نمودن که ایشان برخی موارد را بررسی کرده و حکم به سلامت آقای طبری داده اند. مشفقانه به رئیس محترم مجمع تشخیص عرض می‌کنم که اشتباه می‌فرمایید و تا دیر نشده از وی تبری جویید.»

طبری کیست؟
اکبر طبری که این روزها سوژه رسانه‌ها شده است، در زمان ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا، معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه را بر عهده داشت اما هفت روز پس آنکه آیت الله رئیسی سکاندار قوه قضائیه شد، طبری را برکنار و یوسف باقری را به‌جای او، به‌عنوان سرپرست معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه منصوب کرد.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی وقضائی مجلس نیز پیش از این خبر داده بود که بر اساس اطلاعات او، اکبر طبری همراه آیت الله آملی لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است.

به هر صورت از زمان صدور بیانیه دفتر آیت الله آملی لاریجانی پرونده «طبری» در حاشیه قرار گرفت اما اعلام یک خبر آن را دوباره وارد متن کرد؛ ۲۳ تیرماه حجت الاسلام حسن نوروزی مخبر کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خبر از بازداشت «طبری» داد اما از بیان علت بازجویی خودداری کرد.

دلایلی که منجر به بازداشت «طبری» شد
اما تنها ۲ روز زمان کافی بود تا این خبر رسماً از سوی دستگاه قضائی تایید شود. ۲۵ تیرماه بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری جزئیات بیشتر از بازداشت «طبری» ارائه داد و گفت: فردی که قبلاً در حوزه ریاست، معاون یکی از بخش‌ها بوده، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده و در این ارتباط فرد مذکور و برخی افراد دیگر بازداشت شدند. آنچه الان در پرونده مطرح است ناظر به ارتباطات ناصواب و خلاف موازین قضائی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین توصیه و اعمال نفوذ در برخی دستگاه قضائی مطرح است که البته تازه تشکیل شده و تحقیقات آن در حال انجام است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که ورود دستگاه قضا و اقدام به تشکیل پرونده و بررسی اثبات می‌کند ما در برخورد با مفاسد به ویژه اگر مرتبط با درون دستگاه قضا باشد، کاملاً جدی هستیم و بدون هیچ گونه اغماضی ۱۰۰ درصد در چارچوب ضوابط موضوعات را رسیدگی می‌کنیم و این پرونده نیز کاملاً در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی رسیدگی می‌شود.

ضرروت تجدید نظر در بیانیه دفتر آیت الله لاریجانی
مهر نوشت؛ براین اساس، اتهامات «طبری» با دلایل ذکر شده توسط سخنگوی قوه قضائیه وارد مرحله جدی تری شد. خصوصاً که در دوره فعلی سرعت مبارزه با فساد بویژه برخورد با دانه درشت‌ها سرعت بیشتری پیدا کرده و دور از ذهن نیست که پرونده این مقام ارشد قضائی در اسرع وقت رسیدگی شده و به سرانجام برسد. البته شرط انصاف این است که گفته شود مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری‌ها از اواخر دوره آیت الله آملی آغاز شد و اگر جدیت وی و برخی دیگر از مقامات قضائینبود برخی پرونده‌ها به نتیجه نمی‌رسد. اما همین مسئله بار مسئولیت ایشان را سنگین‌تر می‌کند و از این رو انتظار می‌رود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که نزدیک به ۱۰ سال سکانداری قوه قضائیه را برعهده داشت و در دوره مسئولیتش بارها بر حفظ استقلال دستگاه قضائی، تمکین به نظر کارشناسی قوه قضائیه و احترام به آرا محاکم تاکید کرده بود، در بیانیه‌ای جدید ضمن تمکین عملی به دیدگاه‌هایش در دوران قاضی القضاتی، موضع خود در قبال پرونده اکبر طبری، را اصلاح کند. کپی متن خبر برچسب ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله آملی لاریجانی سید ابراهیم رئیسی فساد اقتصادی اکبر طبری علیرضا زاکانی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله آملی لاریجانی سید ابراهیم رئیسی فساد اقتصادی اکبر طبری علیرضا زاکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس، به بندرلنگه رفت و پس از حضور در گلزار شهدای این شهرستان و ادای احترام به مقام شهیدان در همایش ملی وحدت دل‌ها، با علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن این استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این مراسم با تجلیل از مقام معلمان و کارگران و اثر گذاری اقدامات آن‌ها در دو عرصه مهم و اساسی کشور، یکی در بخش تولید و صنعت و دیگری در بخش تعلیم و تربیت و آموزش گفت: بی تردید بسیاری از مدیران کارآمد و کارگزاران کاردان در محضر همین معلمین کسب علم کرده‌اند و تربیت شدند و امروز حضور آن‌ها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، اثر گذار و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: هر چند زحمات این قشر فرهیخته و نورانی بر کسی پوشیده نیست، اما باید همیشه قدردان آن‌ها بود و در رفع کمبودها و خواسته‌های آن‌ها تلاش کرد، چرا که اگر این رکن جامعه تنزل پیدا کند تمام ارکان متزلزل خواهد شد

وی با تبیین جایگاه کارگران در به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید در کشور به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، به ویژه نقش آن‌ها در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: حقیقتاً باید در مقابل این قشر تواضع کرد و از آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعت قوه قضائیه اضافه کرد: با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این شخصیت والا، بنیانگذار حکمت، فلسفه و فقه مدرن، فیزیک و فهم انسان از خلقت به معنای واقعی بود که با تربیت نخبگان و شاگردان برجسته در این عرصه تحولی بزرگ به وجود آورد.

وی در ادامه با تبریک پیروزی سپاه اسلام بر اسرائیل غاصب گفت: رزمندگان اسلام یک بار دیگر، وعده‌ی خداوند در مورد خلافت زمین برای کسانی است که اهلیت آن را دارند، همان تعبیر قرآنی «ان الارض یرثها عبادی الصالحون» را اثبات کردند، وعده‌ای که خداوند در حادثه‌ی بدر داد، دوباره اتفاق افتاد، تعداد اندکی از مسلمانان در مقابل قدرت‌های بزرگ و پیچیده‌ی زمان خود قرار گرفتند و توانستند استکبار را به زانو در بیاورند.

وی گفت: بی شک گوش مالی دادن صهیونیست‌ها در این شرایط و در این زمان، علاوه بر سربلندی اسلام و خشنودی امام عصر، موجب خوشحالی همه کسانی شد که به نوعی در زیر بیرق جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

وی با تقدیر از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان، به جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و عدم اطاله دادرسی که یک چهره مطلوب از دستگاه قضائی را نشان داده است، خاطر نشان کرد: تعبیر ذهنی مردم این است که اگر به این ملجأ متوسل بشوند، بی پناه نخواهند ماند و نقطه ثقل این انتظار هم همان پاسخگویی به موقع همراه با نگاه مشفقانه و مقتدرانه است، که از سیاست‌های راهبردی دستگاه عدلیه می‌باشد، مبنای ما عمل همراه با تدبیر و عقلانیت، توأم با اقتدار و رأفت است.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسان‌ها تصریح کرد: مردم ما عزیز هستند و باید عزیز و عزتمند بمانند، لذا هیچ عذری که موجب شود تا شرافت مردم خدشه دار شود، پذیرفته نیست، این وظیفه دستگاه قضائی است که از این عزت صیانت نماید.

وی ادامه داد: در پیاده نمودن عدالت، هر گونه تبعیض، عین ظلم است و در این بین هیچ تفاوتی بین اشخاص در هر مقام و در هر لباسی که هستند، وجود ندارد، نباید کسی که به قوه قضائیه پناه آورده احساس بی پناهی کند. این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضا در مبارزه با فساد، ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نسبت به کسی ندارد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت به عنوان عامل اقتدار و انسجام در کشور گفت: اگر این وحدت نبود، وعده صادق محقق نمی‌شد، دستگاه قضا با هر اقدامی، از سوی هر شخص و گروهی که بخواهد این وحدت در جامعه، به ویژه وحدت در بین ادیان و مذاهب را دچار خدشه نماید و موجب شود تا امنیت روانی جامعه از بین برود، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

حجت‌اسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه گفت: همه‌ی این جمعیت کشور از هر دینی زیر یک بیرق هستیم و در حفظ حریم کشور، تبعیض و دو دستگی نخواهیم داشت، پای همه چیز اسلام ایستاده‌ایم و امیدواریم با شما ارتقا مکتب و حریم این حرم یعنی جمهوری اسلامی، حفظ شود و بدانید که در آیه قرآن آورده شده است: «ان ینصر الله، تنصرکم»

وی ادامه داد: مردم عزیز ما در تمام عرصه‌ها و هر جا که نیاز بود، حضور داشته و دارند، لذا تمام ارکان نظام اسلامی علی الخصوص، دستگاه قضا باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که مردم از ما محبت می‌خواهند، همین محبت اقتدار و همدلی می‌آفریند.

گفتنی است حجت الاسلام عبداللهی، علاوه بر این دیدار و بازدید از زندان، با کارکنان دادگستری و دادسرا و همچنین کارکنان اداره بنادر و دریانوردی این استان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و دستورات لازم برای پیگیری مشکلات آن‌ها و مطالبات لنج داران صادر کرد.

کد خبر 6096192

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • «مصلحت» در شبکه دو
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی