Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: به نظر من باید موضوع هنر از علوم انسانی جدا شود تا هنر به جایگاه واقعی خود در آموزش عالی برسد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در بیست و یکمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورا برگزار شد، طی سخنانی گفت:  فناوری در علوم انسانی و هنر هم جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمی تاکید کرد: قسمت کمّی و آماری ذکرشده در نقشه جامع علمی کشور تا حدود ۹۰ درصد محقق شده و قسمت کوچکی که به فعالیت‌های علمی بین‌المللی اختصاص دارد، به علت مشکلات موجود تحقق نیافته است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: به نظر من باید موضوع هنر از علوم انسانی جدا شود تا هنر به جایگاه واقعی خود در آموزش عالی برسد.   تأکید بر ارتباط با دانشگاه‌ها از طریق وزارت علوم
همچنین کی‌نژاد در این جلسه طی سخنانی عنوان کرد: در گام نخست ارتباط «شبکه معین ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور» که توسط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ایجاد می‌شود، با شورای علوم، تحقیقات و فناوری «عتف» باید تبیین شود. ارتباط با دانشگاه‌ها باید از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

در ادامه این جلسه فتوحی، رئیس دانشگاه شریف تصریح کرد: تفکیک میان رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه باید با جدیت پیگیری شود. با توجه به رشد و پیشرفت علوم باید مستمراً اسناد بالادستی این حوزه به‌روزرسانی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی رئیس دانشگاه شهید بهشتی نقشه جامع علمی کشور شورای علوم تحقیقات فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم