Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی بعد از مذاکره با وزیر خارجه کشور ساحل عاج در مسکو اعلام کرد که پرداخت‌های چندین میلیون دلاری انجام شده از طریق مکانیسم مالی "اینستکس" بین اتحادیه اروپا و ایران مبلغ قابل توجهی نبوده و نیازهای اقتصادی تهران را تامین نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : «فعلاً مکانیسم مالی اینستکس می‌تواند تنها ارسال کالاهای انسانی، شامل محصولات غذایی و پزشکی که از سوی آمریکا هم ممنوع نشده‌اند را پوشش بدهند. من چند روز قبل با نمایندگان دیپلماتیک کشورهای اتحادیه اروپا در روسیه دیدار داشتم و این مسئله را متذکر شدم که فعلاً از طریق این کانال مالی تقریبا چند میلیون دلار مبادله شده است. مسلماً این مبلغ در مقایسه با تعهداتی که شرکای ایرانی ما در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بر عهده گرفته‌اند و حجم مبادلات مالی ناشی از فروش نفت ایران و موانعی که بر سر پرداخت برای تحویل آن وجود دارد مبلغ قابل توجهی نیست.»

لاوروف یادآور شد که روسیه به همراه سایر شرکای خود در برجام سعی دارند تا به این هدف دست یابند که نه به صورت سمبلیک، بلکه راهی واقعی برای تامین منافع اقتصادی ایران پیدا کنند که بخش غیرقابل انکار توافق هسته‌ای بوده را پیدا کنند.

سرگی لاوروف در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی در تفسیر سخنان مایک پامپئو،وزیر امور خارجه آمریکا که روسیه را علت افزایش تعداد پناهجویان در سوریه نامیده بود، به مقامات واشنگتن توصیه کرد که به برخی عوامل غیرواقعی نپرداخته و به جای آن به فکر رفع مشکلاتی باشند که به خاطر اقدامات آنها در سوریه به وجود آمده است.

وی گفت: « آنچه که در واقعیت در سوریه در حال رخ دادن است بر عکس این تصور است و پناهجویان سوری در حال بازگشت به کشورشان هستند. ضمن اینکه مقامات آمریکایی باید روی مشکلاتی متمرکز شوند که به خاطر حضور آنها در این کشور به وجود آمده است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد: «ما نگران مواضع آمریکا و متحدانش در برخورد با اتفاقات روی داده در منطقه ادلب و تلاش دائم برای وخامت اوضاع در این منطقه هستیم . ما دلایلی در اختیار داریم که نشان می دهد آمریکا مایل است تا گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش ادلب باقی بماند، برای اینکه سپس این گروه را در روند حل و فصل سیاسی در سوریه وارد سازد. و این مسئله یک مین ساعتی خطرناک به شمار می رود.»

به گفته لاوروف، روسیه تلاش برای استفاده از ستیزه جویان برای دستیابی به اهداف سیاسی و ژئوپلیتیک در منطقه را به خوبی می بیند و ما امیدوار هستیم که همتایان آمریکایی ما نتیجه گیری درستی از مهندسی ژئوپلیتیکی خود در منطقه داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران