Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: با مطالعات نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی معادن استان قم از صنایع غیرفلزی به صنایع فلزی تغییر کرده و بهره‌برداری از فلزات طلا، آهن و مس در دستور کار قرار می‌گیرد. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علیرضا شهیدی امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن که در اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد با اشاره به جایگاه کشور ایران  در دارا بودن ماده معدنی اظهار داشت: کشور ایران با دارا بودن 13 ماده معدنی دارای رتبه دهم جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانایی ایران را در ذخیره 27 ماده معدنی موردتوجه قرارداد و افزود: ایران با ذخیره 27 ماده پرکاربرد معدنی توانسته در بین 20 کشور برتر جهان قرارگرفته و تعداد 10 هزار معدن در کشور را  ثبت کرده است.

چشم انتظاری بیکاران البرز مرکزی به معادن زغال سنگ استانپرداخت تسهیلات رونق تولید به فعالان صنایع و معادن ایلام هدفمند می‌شودمعادن غیرفعال گیلان به مزایده گذاشته می‌شود

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ادامه داد: برای استخراج و بهره‌برداری از 6 هزار و 400 معدن فعال در کشور 20 زون تخصصی در کشور تدوین‌شده که در اشتغال‌زایی نیز تأثیر بسزایی داشته است.

وی بازگرداند معادن راکد به چرخه تولید را یکی از اولویت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور عنوان و تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان فعال کردن 150 معدن راکد در کشور است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور میانگین عمق استخراج در ایران را نیم متر اعلام و بیان کرد: امروز با روند فعالیت معادن شاهد ثبات و توسعه قابل‌توجه ای در حوزه معدن هستیم و با برنامه‌های تدوین‌شده می‌توان وضعیت تولید و اشتغال این حوزه را مطلوب ارزیابی کرد.

شهیدی با تأکید بر وظیفه حقیقی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تولید ثروت خاطرنشان کرد: با مطالعات نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی معادن استان قم از صنایع غیرفلزی به صنایع فلزی تغییر کرده و بهره‌برداری از فلزات طلا، آهن و مس در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی به ظرفیت استان قم در تولید سولفات سدیم اشاره کرد و گفت: معادن سولفات سدیم در استان قم نیازمند توجه ای ویژه‌ای بوده و باید این حمایت در دستور آر سازمان قرار گیرد.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای عالی معادن با اشاره به سهم معدن در تولید ناخالص داخلی اظهار کرد: سهم ما از تولید ناخالص داخلی حدود سه درصد است.

وی با اظهار اینکه اگر با روند کنونی پیش برویم حدود ۲۵ سال دیگر به سهم ۱۰ درصد نخواهیم رسید، افزود: واگذاری معادن باید واقع بینانه صورت گیرد و کشف معدن، بهره برداری و فراوری باید منطقی و دقیق صورت گیرد.

وی گفت: سهم معدن در تولید ناخالص ملی حدود شش درصد است در حالی در کشور ۱۱ هزار واحد معدنی وجود دارد که بزرگترین معادن در دست شرکت‌های دولتی است.

استاندار مازندران یادآور شد: باید طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید بخش دولتی به مردم واگذار شود در حالی که ۹۰ درصد مجوزهای صادره مربوط به شرکت‌های کوچک است.

نوری گفت: ۹۰ درصد برداشت معدنی توسط شرکت‌های خصولتی صورت می‌گیرد از این رو برای حکمرانی شایسته نیازمند آن هستیم که سند مبتنی بر نقشه راه در حوزه معدنی ترسیم کنیم.

وی افزود: بسته‌های سرمایه گذاری، پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی در نقشه راه معادن باید مشخص شود در عین حال باید معادن دوستدار محیط زیست داشته باشیم.

وی بر لزوم مدیریت آلاینده‌های معدنی تاکید و اظهار کرد: از نظر فرهنگی باید نسبت به توانمندی سازی مردم حاشیه معادن اقدام کنیم و زنجیره ارزش معدنی را فعال کنیم.

کد خبر 6099885

دیگر خبرها

  • وجود ۴۵ معدن غیرفعال در لرستان
  • کردستان دارای ۱.۱ دهم میلیارد تُن ذخایر معدنی است
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • اکتشافات عمقی معادن در گرو توسعه علوم‌ مهندسی سنگ است
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • بهره‌برداری از ۴ بازار میوه در اصفهان تا پایان تابستان ۱۴۰۳
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم