Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:58:38 GMT

 افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۲۲۹۲

 افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی یزدانی در جلسه‌ای با معاونین خدمات شهری مناطق ۶، ۵، ۲، ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷ با محوریت آخرین اقدامات و پیگیری‌ها در خصوص افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار و نیز طرح‌های ویژه استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز در مناطق ٢، ٥ و ٦ که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، گفت: ۶ منطقه کم برخوردار در حوزه فضای سبز که سرانه فضای سبز پایین‌تری نسبت به سایر مناطق دارند باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و تمامی تلاش خود را برای تحقق این امر بکار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی در این جلسه بر تسریع در روند تملک باغات و زمین‌های واجد شرایط شناسایی شده در مناطق کم برخوردار تاکید کرد و گفت: با توجه به تأکیدات شهردار محترم تهران در خصوص تحقق توزیع عادلانه و متوازن فضای سبز در سطح شهر تهران؛ مناطق مذکور باید پیگیری‌های لازم را در راستای روند تملک باغات تسریع بخشند و اقدامات لازم در خصوص تسهیل گری در این امر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران دارای ۳۵۲ محله است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ محله فاقد پارک بودند که سال گذشته ۲ محله دارای پارک شدند و در حال حاضر ۱۵ محله فاقد پارک هستند که باید برنامه ریزی های لازم برای احداث پارک محلی در این نقاط در اولویت قرار گیرد.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۷ تملک چهار قطعه باغ و ملک مشجر با نام‌های هورفر و بخشی فر در منطقه ۷، عبقری در منطقه ۲ و وثوق الدوله در منطقه ۱۴ به انجام رسیده است و در سال ۹۸ نیز تعداد دیگری از باغات و اراضی مشجر در مناطق (۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷) جهت خرید و تبدیل آن به فضای سبز عمومی شناسایی شده است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر باغ عبقری (بوستان پدر) به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع در منطقه ۲ به زودی برای استفاده عموم شهروندان افتتاح خواهد شد.

در جریان این جلسه معاونین خدمات شهری مناطق ۶، ۵، ۲، ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷ به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات و موانع پیش رو در راستای تملک باغات و زمین‌هایی که شرایط تبدیل شدن به فضای سبز عمومی را دارند و نیز طرح‌های ویژه استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز در مناطق ٢، ٥ و ٦ مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4669495 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: خدمات شهری باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شیری، با تاکید بر اهمیت ترافیکی این آزادراه در هدایت ترافیک ترانزیتی به معابر برون شهری، به روند تسریع در انجام توافقات و تملک معارضین این پروژه اشاره کرد و گفت: با تلاش همکارانم و نیز حمایت‌های سازمان املاک و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خوشبختانه این روند تسریع یافت.

وی افزود: به همین سبب از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر آزادراه شهید شوشتری در ناحیه ۶ منطقه ۱۵ تملک و آزادسازی شد.

شیری در ادامه به تملک و آزادسازی آخرین املاک معارض این پروژه اشاره کرد و گفت: یک ملک با عرصه ۱۳۲ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تملک و آزادسازی شد، همچنین برای آخرین معارض مسکونی این پروژه مجوز اعمال ماده ۹ از شورای شهر اخذ و پس از ارجاع به دادستانی و طی مراحل قانونی نظر کارشناسی دریافت و ابلاغ و در انتظار اجرای رأی است، که به محض ابلاغ دستور، پرونده معارضین پروژه شهید شوشتری در منطقه ۱۵ بسته خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت کلان‌پروژه‌های عمرانی در شهر تهران خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر، آزادراه شهید شوشتری رفع معارضین این پروژه با همت مضاعف و پیگیری ویژه مدیریت شهری منطقه در دستور کار قرار گرفت.

شیری همچنین به تأثیرگذاری این پروژه در منطقه، اشاره کرد و گفت: آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه امام رضا (ع)، آزادگان و شهید نجفی رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌کند که با بهره برداری آن، بار ترافیکی بسیج و سه راه افسریه کاهش محسوسی خواهد داشت.

کد خبر 6086971

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی