Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اراک از سپرده شدن مسئولیت تهیه و تدوین طرح تفضیلی این شهر به شهرداری خبر داد.

محمدکریم شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، در خصوص طرح جامع شهر اراک پس از لغو پروژه 58 متری بیان کرد: طرح جامع در واقع یک طرح بالادستی برای شهرهاست که طرح تفضیلی، طرح‌های ترافیکی، اقتصادی و تمامی طرح‌های توسعه‌ای شهر از آن منشعب می‌شود و مسیر توسعه و دیگر موضوعات مربوط به کلانشهر را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویب طرح جامع اراک در شورای عالی شهرسازی و معماری و گام بعدی که تهیه طرح تفضیلی شهر است، افزود: طرح تفضیلی در واقع تعیین کننده ضوابط شهرسازی، ضوابط توسعه شهر، ضوابط ساخت و ساز، کاربردها، کاربری‌ها، شبکه معابر و ... است که خوبشختانه تهیه و تدوین این طرح به شهرداری اراک سپرده شده و آمادگی داریم پس از ابلاغ طرح جامع، تهیه طرح تفضیلی را انجام دهیم.

شهردار اراک در خصوص لغو پروژه 58 متری اراک گفت: پروژه 58 متری معارضین زیادی داشت که این امر هزینه اجرای آن را به شدت بالا می‌برد، اما در واقع طرحی فاقد عملکرد و توجیه ترافیکی، اقتصادی وفنی بود که خوشبختانه لغو شد.

وی افزود: با لغو این پروژه، طرح کاملا جمع و سایه آن از روی املاک مردم رفع می‌شود و امکان ساخت‌وساز نیز برای ساکنان و مالکان این طرح فراهم خواهد شد، اما به هرحال پروژه 58عملکردی داشته است و باید عملکرد آن در جای دیگر شهر دیده شود. ترافیک باید از مرکز شهر و بافت تاریخی دور و بافت مرکزی پیاده‌راه شود و فقط سامانه انبوه‌بر در این محدوده حرکت کند. بر همین اساس با لغو پروژه 58 متری در واقع باید پروژه یا محوری با فرمت و فرمول مناسب ترافیک شهر در نقطه‌ای دیگر اجرایی شود.

شفیعی با بیان اینکه برای دور کردن ترافیک از مرکز شهر باید مسیری در کنار شهر ایجاد شود که در واقع قبل از ورود خودروها به مرکز شهر، ترافیک به کناره‌ها هدایت شود، گفت: ایجاد یک خیابان 55 متری در طرح تفضیلی اراک وجود دارد که در مسیر ریل راه آهن است به شکلی که این مسیر از کمربندی شمالی آغاز و به سمت پل شهید بختیاری هدایت می‌شود، پس از تخریب پل شهر صنعتی از این مسیر عبور کرده و به پل علم الهدی و میدان راه آهن ختم می‌شود و می‌تواند عملکرد خوب ترافیکی داشته باشد و محلات و مناطق شهر اراک را در قسمت جنوب شهر پوشش دهد.

وی اضافه کرد: پروژه دیگر با افتتاح پل ورزش قابل اجراست، به طوری که ترافیک ورودی به شهر از میدان صنعت به بلوار پل شهید آنجفی و پل شهید بختیاری به پل ورزش هدایت می‌شود و پس از عبور از پل شهید صیدی که کار اجرایی و عمرانی آن آغاز شده است به جاده فراهان می‌رسد. البته باید یک زیرگذر در آنجا تعبیه شود و این بزرگراه با عبور از مسیر خط لوله و مقابل آرامستان اراک به کمربندی کربلا متصل می‌شود.

شهرداری اراک با تاکید بر اینکه ساختار به گونه ای طراحی می‌شود که بار ترافیکی به مرکز شهر وارد نشود و تردد غربی به شرقی و شرقی به غربی با این دو مسیر جایگزین می‌شود، بیان کرد: نهایت سرمایه لازم برای طرح 55 متری کنار ریل راه‌آهن 100 میلیارد و برای پروژه دوم شاید 50 میلیارد تومان برآورد می شود البته باید تقاطع غیرهم سطحی در جاده فراهان احداث شود که شاید رقم را بالا ببرد.

شفیعی در خصوص لحاظ شدن برخی امتیازات برای مالکان و ساکنان پروژه 58 متری که 16 سال بلاتکلیف بودند و امکان هیچ گونه ساخت‌و سازی نداشتند، گفت: در طرح تفضیلی شهر که ضوابط را تعیین می‌کند می‌توان امتیازات و مشوق‌هایی همچون هایی تراکم، سطح اشغال، تغییر کاربری تجاری و ... برای ساکنان و مالکان پروژه 58 متری در نظر گرفت تا نظر مالکان جلب شود البته آغاز بکار ساخت و ساز منازل مسکونی در محدوده طرح لغو شده 58 متری آورده اقتصادی بالایی برای شهرداری اراک خواهد داشت.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ترافیک راه آهن ساخت و ساز شهرداری صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در ابلاغی سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در ابلاغی مهرداد محلوجی را به‌عنوان «سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰» منصوب کرد.

در متن ابلاغ شهردار اصفهان خطاب به مهرداد محلوجی آمده است:

«با عنایت به لزوم رسیدگی به اختلافات میان مالکین اراضی شهری و شهرداری در خصوص نحوه ساخت‌وساز املاک و با توجه به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری و نظر به تعهد تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به‌عنوان سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ منصوب می‌شوید.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با برنامه‌ریزی عالمانه و تحول‌آفرین در گسترش خدمات زیربنایی و تحقق برنامه‌های توسعه شهری و اهداف راهبردی شهرداری که متضمن منافع و مصالح عامه مردم است، همت گمارید.

امید است صرفاً رضایت خدا خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و هم‌اندیشی و تعامل با شهروندان در پیشبرد اهداف آن مدیریت موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747505

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد