Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، فرمانده تروریست‌های سنتکام که در بحبوحه تنش‌های خلیج فارس  روز گذشته وارد یکی از کشورهای منطقه شد، ادعا کرد که ایران در حال تجدید نظر در محاسبات خود و ارزیابی نیات ماست.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌بی اس» ورود ژنرال «فرانک مک‌کنزی» با بروز حادثه برای یک نفتکش در منطقه و کمک ایران به آن مصادف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، یک مقام اماراتی که نخواست نامش فاش شود،  روز گذشته  و ساعاتی پس از انتشار خبر مربوط به ناپدید شدن نفتکش کشورش در تنگه هرمز، آن‌را تکذیب و تاکید کرد که هیچ کشتی اماراتی مفقود نشده است.

این مسئول اماراتی گفت: «نفتکش مفقود شده در اختیار و یا در خدمت امارات نیست و پیام امداد هم ارسال نکرده است.»

 ژنرال مک‌کنزی درباره حادثه برای این نفتکش و اخبار منتسب به دخالت ایران در این ماجرا اظهار داشت: «آشکار است که ما این مسئله را بسیار جدی می‌گیریم.»

وی مدعی شد: «من فکر می‌کنم توانایی ما در آوردن نیرو به صحنه در راستای مهار آنها عمل کرده است و فکر می‌کنم در حال حاضر آنها در حال محاسبه مجدد و ارزیابی نیات ما هستند.»

این در حالی است که یک مقام آمریکایی چهارشنبه  گفت، واشنگتن نمی‌داند نفتکشی که چند روز پیش ناپدید شده بود، به چه دلیل وارد آب‌های ایران شده است. کشتی «ام تی ریاح» شنبه از نقشه راداری محو شد و از آن زمان خبری از آن وجود نداشت. آخرین نقطه ثبت‌ شده از مسیر این کشتی، در نزدیک جزیره قشم بوده است.

این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، گفته که به نظر می‌رسد این کشتی در آب‌های سرزمینی ایران است، اما مشخص نیست که این کشتی توقیف شده، یا به آن امدادرسانی شده است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز سه شنبه شب از کمک به یک نفتکش خارجی که به دلیل نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شده بود خبر داد و گفت: «همچنان در حال کمک رسانی به آن هستیم.»

 به نوشته این منبع خبری، روزانه حدود 50 فروند نفتکش با گذر از دریای عمان  به خلیج فارس وارد یا از آن خارج می‌شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر شهرام ایرانی روز گذشته در حاشیه جشنواره فرهنگی و هنری روز ملی خلیج‌ فارس و رونمایی از پوستر روز ملی خلیج‌ فارس در محوطه برج آزادی در تهران، اظهار داشت:خلیج همیشه فارس نماد اقتدار ایران است، در شروع ٨ سال دفاع مقدس نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر ۶٧ روز توانست استیلای دریایی خود را به دشمن تحمیل و نیروهای بعثی را از صحنه حذف کند.

تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور در خلیج‌ فارس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کردیم، اما شاهرگ اقتصادی خودمان را به صورت کامل و در امنیت و پابرجا نگه داشتیم به گونه‌ای که اقتصاد در جنگ به خوبی مدیریت شد و امنیت بنادر اصلی جنوب مانند بندر امام (ره) و بندر بوشهر و میدان نفتی جزیره خارک که اصلی‌ترین مرکز صادرات نفت ما بود، برقرار ماند و در نهایت شاهد پیروزی شیرینی بودیم که نیروهای مسلح به کشور و به مردم هدیه کردند.

«نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کشورمان از زمان دفاع مقدس تاکنون پله‌های اقتدار را طی کرده است و پیروزی جدید هم «وعده صادق» بود که به زودی هم نابودی رژیم منحوس صهیونسیتی صورت خواهد گرفت»

ایرانی گفت: امروز خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان است، البته بیشترین اسکورت‌های کشتی‌های ایران در مناطقی فرامرزی مانند خلیج عدن و اقیانوس اطلس که دشمنان نظام حضور دارند و تروریسم دریایی را تشکیل دادند اسکورت کشتی‌های خود را انجام می‌دهیم، اکنون دریانوردان و تجار ما در امنیت کامل فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم