Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بورس انرژی، طی هفته منتهی به ۲۶ تیرماه ۹۸ در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران بیش از ۱۰۶ هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری به ارزش بیش از ۴،۶۸۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این بازار بیش از ۸۴ هزار تن از محصولات معامله شده در رینگ داخلی و بیش از ۲۲ هزار تن در رینگ بین‌الملل این بازار مورد داد و ستد قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ارزش ریالی معاملات در رینگ داخلی بیش از ۴ هزار میلیارد ریال و در رینگ بین‌الملل بیش از ۶۶۵ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است ارزش معاملات بازار فیزیکی نیز نسبت به هفته گذشته افزایش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

طی این هفته سه تولیدکننده بزرگ در بازار فیزیکی فرآورده‌های هیدروکربوری که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند عبارتند از: شرکت پالایش نفت شیراز، شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت نفت ستاره خلیج فارس که به ترتیب با اختصاص ۲۳، ۲۱ و ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات، ۵۴ درصد از ارزش معاملات هفته جاری را از آن خود کرده اند.

همچنین طی این هفته سه کالا در بازار فیزیکی فرآورده‌های هیدروکربوری که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند عبارتند از: هیدروکربن، نفتای سبک و گازمایع که به ترتیب با اختصاص ۲۱، ۱۵ و ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات، نیمی از ارزش معاملات هفته جاری را به خود اختصاص دادند.

از نکات حائز اهمیت معاملات این هفته می‌توان به داد و ستد ۲۵ هزار تن هیدروکربن MC۱۶۰ پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و ۲۲ هزار تن گاز مایع شرکت نفت ستاره خلیج فارس در رینگ بین الملل اشاره کرد.

گفتنی است در جریان معاملات هفته جاری بورس انرژی ایران، بازار برق نیز شاهد معامله ۴۱ میلیون و ۶۶۴ هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال بود که در تابلوی فیزیکی این بازار و از سوی نیروگاه های پرند مپنا و سیکل ترکیبی ارومیه برای دوره مصرف مرداد ماه ۹۸ و دوره تحویل ماهانه عرضه شد.

همچنین، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد "سنفت ۹۸۳"، تعداد ۴۵،۲۰۰ قرارداد به ارزش بیش از ۳۹۹ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 4669501

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس انرژی گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، فولاد و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حکشتی، وامید و نوری از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، ودی و غصینو نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6090965 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا