Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق شهری و روستایی پدیده‌ای است که علاوه بر مشکلات ساختاری اجتماعی، در زمینه خدمت رسانی به مردم نیز مشکلات عدیده ای به وجودمی آورد لذا می باید قبل از اینکه بنایی به صورت غیر مجاز ساخته شود، با آن مقابله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز فقط به احداث یک بنا بدون مجوز و پروانه ساخت محدود نمی‌شود بلکه ممکن است یک بنا با وجود داشتن پروانه ساخت، به صورت غیر مجاز و غیر قانونی احداث شود لذا لازم است تا پیش از ساخت و ساز و صدور پروانه ساخت، با مشخص شدن ارتفاع ساختمان و بنا، نظارت مستمر از سوی نظام مهندسی و شهرداری صورت گیرد.
کاغذلو با تأکید بر لزوم مقابله با ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: اقتصاد شهرستان ورامین، بر پایه کشاورزی استوار شده و هر ساخت و سازی که زمین کشاورزی را نابود کند، در اصل اقتصاد شهرستان را با چالش شدید مواجه می‌کند.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ده‌ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان ورامین تخریب و ده‌ها هکتار اراضی کشاورزی آزاد سازی شده است.
وی با تقدیر از همراهی دستگاه قضائی برای صدور مجوز مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: سودجویان باید بدانند که مجالی برای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین پیدا نمی‌کنند و با جدیت با آنها برخورد می‌شود.
فرماندار ورامین اظهار داشت: با افراد خاطی و سودجو در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز هیچ گونه مماشاتی نمی‌شود و مطابق قانونی با آنان رفتار می‌گردد.
وی افزود: پیشگیری، گام اصلی در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز است لذا گشت‌های مشترک پلیس ساختمانی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و نیز گشت ویژه مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز جهاد کشاورزی موظفند به طور مستمر مناطق مختلف شهرستان را بازدید کرده و با هر گونه تخلیه مصالح که امکان ساخت و ساز را می‌دهد، مقابله نمایند.
کاغذلو از دهیاران خواست تا با جدیت در امر مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها برخورد کرده و مراتب را به بخشداری منتقل کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری ورامین ورامین تغییر کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری از احداث میدان عرضه دام زنده در آینده نزدیک خبر داد.

سیدعباس میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با احداث میدان عرضه دام، بر قیمت‌گذاری دام، تأمین دام دامداری‌ها، تأمین دام کشتارگاه‌ها و ورود و خروج دام به استان نظارت می‌شود.

وی افزود: به منظور رصد قیمت و نظارت بر خریدوفروش دام و کنترل ورود و خروج دام در استان و مبارزه با قاچاق دام، میدان عرضه دام در اراضی شهرستان شهرکرد احداث خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: میدان عرضه دام شهرکرد واقع در اراضی موسوم به نانواخانه شهرکرد به مساحت ۷.۶ هکتار و میزان نیاز آبی ۰.۵ لیتر در ثانیه توسط اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی ماندگار (به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی) در دست پیگیری است.

میراحمدی خاطرنشان کرد: ظرفیت دام سبک قابل مبادله در این میدان پنج هزار و ۵۰۰ رأس در شبانه روز پیش‌بینی شده، همچنین نقشه اولیه و سایت مرحله اجرایی طرح نیز تهیه و تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در بهار سال ۱۴۰۳ کلنگ‌زنی میدان عرضه دام با مشارکت مردم انجام خواهد شد.

کد خبر 750833

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه