Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ترزا می»، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس امروز چهارشنبه «توافق مصالحه‌جویانه» در خصوص ایران را بهترین روش برای جلوگیری از آنچه به ادعای وی «دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای» خوانده شده، توصیف کرده است. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترزا می گفت: «چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، توافق مصالحه‌جویانه بهترین روش برای رسیدن به نتیجه‌ای است که همه ما در نهایت به دنبال آن هستیم، یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و حفظ ثبات منطقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمان‌های آنها درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده است. تهران، علی‌رغم این تأکید کرده به عنوان عضوی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از کشورهای عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را برای خود محفوظ می‌داند.

ترزا می علاوه بر این گفته که توافق هسته‌ای صرفنظر از چالش‌های آن باید حفظ شود.  

در همین حال یک سخنگوی نخست‌وزیر مستعفی انگلیس گفته ترزا می قصد دارد امروز با رئیس دولت محلی جبل طارق دیدار و با وی درباره نفت‌کش توقیف‌شده حامل نفت ایران گفت‌وگو می‌کند. 

دولت محلی جبل‌الطارق ۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است. 

«داریوش اشرافی» کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل روز گذشته (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره توقیف این نفتکش گفت که اعضای اتحادیه اروپا نمی‌توانند مقررات خود را بر دولت‌های غیرعضو اعمال کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق در اراضی اشغالی تظاهراتی گسترده برگزار کردند و خواستار انجام سریع توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و انجام سریع توافق مبادله اسیران شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: هم اکنون تظاهراتی در حمایت از انجام توافق بازگرداندن اسیران در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر در حال برگزاری است.

از سوی دیگر ایالا همسر یورام متسجر که در غزه اسیر است در جریان این تظاهرات گفت: کابینه اسیران را به حال خود رها کرده است. همه باید به خیابان بیایند و از نخست وزیر بخواهند که اسیران را به منازل برگرداند. حمله به رفح یعنی تداوم جنگ برای سه ماه دیگر و یعنی اسیران زنده برنخواهند گشت.

کد خبر 6096649

دیگر خبرها

  • توافق لوپتگی با وستهام
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق