Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انستیتو مطالعات راهبردی و بین منطقه‌ای ازبکستان گفت: «تاشکند» و «کابل» امکان مونتاژ خودرو در افغانستان را بررسی می‌کنند.به گزارش بلاغ،«الدار عارف اف» رئیس انستیتوی مطالعات راهبردی و بین منطقه‌ای ازبکستان گفت: «تاشکند» و «کابل» امکان مونتاژ خودرو در افغانستان را بررسی می‌کنند.

الدار عارف اف افزود: نمایندگان شرکت‌های بزرگ ازبکستان در زمینه صنایع سبک در آینده نزدیک به افغانستان سفر و برنامه‌ها برای از سرگیری فعالیت برخی کارخانجات در حوزه تولید روغن در افغانستان تنظیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر این، موضوع اجرای طرح مشترک مونتاژ خودروها در شهر کابل بررسی می‌شود.

الدار عارف اف افزود: در چارچوب سفر اخیر نخست وزیر ازبکستان به افغانستان در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های کشاورزی، آموزش کارمندان در مورد حفاظت از گیاهان، صادرات آفتکش‌ها و کمک عملی در مکانیزه ساختن و همچنین تبادل تجربیات در زمینه کشاورزی توافق حاصل شد.

رئیس انستیتوی مطالعات راهبردی و بین منطقه‌ای همچنین اظهار داشت: اخیرا در دیدار نخست وزیر ازبکستان با کارآفرینان افغانستان در مورد کاهش نرخ‌ها برای ترانزیت بارها از طریق قلمرو ازبک‌ها به افغانستان، ایجاد «کریدور سبز» در گذرگاه مرزی «ایریتام» و دیگر بررسی شد.

مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 617 میلیون و 100 هزار دلار قرار گرفت.

همچنین مبادلات بازرگانی این 2 کشور طی 5 ماه سال 2018 میلادی با 15 درصد افزایش در سطح 286 میلیون و 700 هزار دلار قرار گرفت. 

هم اکنون در ازبکستان 110 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران افغانی و در افغانستان نیز 8 شرکت با حضور بازرگانان ازبک فعالیت می‌کنند.   

افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سید اول جام جهانی فوتسال

مسابقات جام جهانی فوتسال در شهریور ماه در ازبکستان انجام خواهد شد و با پیروزی تیم افغانستان در آخرین بازی خود مقابل قزاقستان، تکلیف بیست و چهار تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ایران که امروز دیدار فینال را با تایلند برگزار خواهد کرد در سید یک این رقابت‌ها قرار دارد. سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان نیز به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

قرعه‌کشی جام جهانی ۶ خردادماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار خواهد شد و آغاز مسابقات نیز از شهریورماه خواهد بود

دیگر خبرها

  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • شمش خم کن چیست؟
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟