Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- وزیر کشور گفت: در صورت اجرایی شدن سامانه‌ها، یقیناً در امر پیشگیری و بازدارندگی از قاچاق کالا و ارز و همچنین هدایت مؤثر و نظارت قانون‌مند بر روند فعالیت‌های اقتصادی تجاری و مالی، کنترل‌های خیلی خوبی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در چهارمین جلسه اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با موضوع سامانه‌ها که با حضور وزیر کشور و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، توافق‌نامه‌هایی بین ستاد و ۱۲ دستگاه اجرائی در خصوص زمان بندی تحقق کامل سامانه های مربوط به هر دستگاه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این جلسه با مرور روند پیگیری های ستاد در این عرصه، و یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهور در این عرصه، از تلاش های دستگاه ها و پیشرفت قابل توجهی که در ماه های اخیر در این عرصه حاصل شده و همکاری همه دستگاه ها و تعامل خوب با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکر کرد و بر گزارش دهی مستمر دستگاه ها تا حصول نتیجه نهایی تأکید کرد.

وزیر کشور در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، چهارمین جلسه اصلی ستاد در خصوص سامانه ها است. می‌دانیم که مهم‌ترین محور قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سال ۹۲ تصویب و ابلاغ شد، برای بازدارندگی و پیشگیری در امر قاچاق، بحث سامانه‌هاست و حدود ۱۲ دستگاه اجرایی می‌بایست این سامانه ها را عملیاتی می کردند.

وزیر کشور افزود: به رغم تلاش‌های این دستگاه ها و با وجود آن که بخشی از سامانه ها فعال شده است اما ارتباط سامانه‌ها با هم و سرویس‌دهی دستگاه‌های مختلف اجرایی به همدیگر، کماکان دچار اشکال بود و نهایی نشده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: در جلسه امروز ستاد، با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، یک توافق‌نامه را فی‌مابین امضا کردیم و در آن زمان‌بندی مراحل مختلف منتهی به نهایی شدن و تحقق کامل سامانه‌های دستگاه های مختلف، مورد توافق ما و هر یک از دستگاه ها قرار گرفت.

رحمانی فضلی با اشاره به این که حدود ۴۰ سامانه که هر کدام دارای زیرسامانه های مختلفی هستند، موضوع همکاری مشترک دستگاه ها و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، تصریح کرد: تاریخ نهایی اتمام همه این سامانه ها به جز چند مورد محدود، پایان سال ۹۸ خواهد بود که البته این روند یعنی اجرائی شدن سامانه‌ها، از مردادماه شروع خواهد شد ولی در پایان سال ۹۸ همه سامانه ها باید فعال باشند و کار کنند.

وزیر کشور افزود: اگر این اتفاق بیفتد، یقیناً در امر پیشگیری و بازدارندگی از قاچاق کالا و ارز و همچنین هدایت مؤثر و نظارت قانون‌مند بر روند فعالیت های اقتصادی تجاری و مالی، کنترل‌های خیلی خوبی خواهیم داشت که امیدواریم در اثر آن، ان‌شاءالله از میزان تخلفات کاسته شود، سرعت کارها و ارائه خدمات به فعالیت های تجاری و مالی بالا برود و نهایتاً با اطمینان و اعتماد بیشتری، دستگاه‌های مختلف اجرایی، تجار، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بتوانند از ظرفیت‌ها و خدمات موجود، استفاده کنند.

روند اجرای سامانه های مختلف هر دستگاه که شامل مراحل تحلیل، طراحی، پیاده سازی، استقرار، بهره برداری و تبادل اطلاعات است، از سوی دستگاه های مختلفی از جمله وزارت دادگستری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارائی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، بانک مرکزی، قوه قضائیه و ناجا دنبال می شود. این روند با نظارت و هدایت مستمر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دنبال می‌شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزير كشور احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق از کشور، مرزبانان گروهان ۱۷ شهریور هنگ مرزی تایباد حین کنترل خودروهای مسافری در لاین ورود به کشور طی عملیاتی موفق به کشف مقادیری سیگار قاچاق از دو دستگاه خودرو شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت دوغارون حین کنترل خودروهای ترانزیت در لاین ورود به کشور به دو دستگاه خودرو افغانستان مشکوک که پس از بازرسی دقیق از خودروها، تعداد ۳۶۰۰ پاکت سیگار شامل ۷۲ هزار نخ سیگار به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال را که داخل دو دستگاه بونکر سیمان جاساز شده بود را از ۲ نفر متهم  افغان کشف کنند، که خودروها توقیف و کالاهای مکشوفه به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره مبارزه با کالای قاچاق هنگ شد.

وی بیان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه کارکنان مرزبانی به شمار می‌آید و این مهم در تحقق مسیر جهش تولید بسیار کارگشا است.


 

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود