Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین جلسه شورای علمی بنیاد سعدی به منظور بررسی آئین‌نامه آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا)، با حضور اعضای شورای علمی در محل بنیاد برگزار شد.به گزارش بلاغ،غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی در ابتدای ابن جلسه ضمن اشاره به برخی از مهمترین دستاوردهای بنیاد سعدی در ۵ سال اخیر، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، برگزاری بیش از ۳۰ دوره دانش‌افزائی زبان فارسی و برگزاری دوره کارشناسی ارشد رشته آزفا برای متقاضیان کشورهای عراق، لبنان و تونس از جمله مهمترین فعالیت‌های بنیاد سعدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ضرورت ادامه این فعالیت‌ها و همکاری بیش از پیش کلیه دستگاه‌های مرتبط با زبان فارسی با بنیاد سعدی تأکید کرد.

در ادامه رضامراد صحرائی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، به ارائه گزارش اولین دوره آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) و دوره برخط آمادگی این آزمون پرداخت.

سپس اعضای شورای علمی بنیاد سعدی حاضر در جلسه، از جمله دبیران، استاجی، ابراهیمی و طالبی صفارمقدم، تاج‌الدین، یاحقی، پورمند (محسنی)، باقری، پیشقدم، باقری بودند، نظرات خود را درباره آزمون آیین نامه و فرایند برگزاری آزمون داتفا بیان کردند.

در پایان حدادعادل پس از شنیدن صحبت‌های اعضای شورای علمی بنیاد سعدی، متذکر شد که آزمون داتفا، یک تا دو دوره به‌صورت آزمایشی اجرا شود و پس از آن به تصویب نهایی برسد. همچنین تاکید کرد که شورای علمی بنیاد حداقل دوبار در سال تشکیل شود که در جلسه تصویب شد جلسه بعدی ۲۵ دی ماه ۹۸ باشد.

در پایان این جلسه مقرر شد اعضای شورای علمی بنیاد سعدی تا پایان تیرماه درباره آئین‌نامه فعلی آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) نظرات خود را اعلام کنند. معاونت آموزش و پژوهش نیز نظرات اعضای شورای علمی بنیاد سعدی درباره آئین‌نامه فعلی داتفا را سریعاً اعمال کند و به اعضا بازگرداند. همچنین، مقررشد اعضای شورای علمی بنیاد سعدی تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ نظرات خود را درباره آئین‌نامه اصلاح‌شده داتفا ارائه دهند تا پس از این فرایند، آئین‌نامه داتفا برای اجرای آموزشی به‌مدت دو سال تصویب شود.

همچنین بنا به تقاضای اعضای شورای علمی بنیاد سعدی، مقرر شد معاونت آموزش و پژوهش نسبت به تشکیل مرکز سنجش و آموزش در بنیاد سعدی اقدام کند. مقرر شد آئین‌نامه پژوهانه و حمایت از دوره‌های پسادکتری بنیاد سعدی تهیه و تا جلسه بعدی شورای علمی ارائه شود. در همین راستا دکتر تاج‌الدین یکی از دانشجویان دوره پسادکتری خود را برای راهنمایی علمی داتفا به بنیاد سعدی معرفی کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی به صورت الکترونیک در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ برای واجدین شرایط خبر داد و گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6098111

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی