Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:20:57 GMT

ابداع قایق نجات کنترل از راه دور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۳۹۳۰

ابداع قایق نجات کنترل از راه دور

وقتی که یک غریق نجات یک قربانی در خطر غرق شدن را می‌بیند، مهم‌ترین مسئله زمان است. طی سالیان گذشته تعدادی از ابزار‌های کاربردی را برای کمک به افرادی که در خطر غرق شدن قرار دارند، دیده‌ایم، اما "دلفین ۱" اولین غریق نجات هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور است.
"دلفین ۱" در هنگام نیاز به آب پرتاب می‌شود و سپس خود را به فرد در معرض خطر می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنگامی که زنگ هشدار به صدا درمی‌آید مبنی بر اینکه یک شناگر در معرض خطر است، تیم نجات می‌تواند "دلفین ۱" را فوراً به آب پرتاب کند. سپس می‌توان آن را در آب با استفاده از یک ریموت راه دور دستی هدایت کرد و به جایی که مورد نیاز است رساند.
گزارش شده است که محدوده عملیات بی‌سیم این دستگاه تا ۵۰۰ متر است و اگر امواج دریا آن را وارونه کنند، اپراتور از راه دور می‌تواند به راحتی آن را به حالت عادی برگرداند.

این غریق نجات با بدنه پلاستیکی نارنجی براق، دارای یک سپر در جلو برای به حداقل رساندن آسیب برخورد و ضربه احتمالی و تصادفی با فرد است. همچنین دارای دو چراغ است تا در صورت تاریکی و دید کم، نور را برای اپراتور فراهم کند.

همچنین هر دو پروانه این دستگاه در یک پوشش فلزی محصور شده است تا از آسیب به قربانیان جلوگیری شود.

حداکثر سرعت این قایق نجات به ۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و باتری آن با هر بار شارژ ۳۰ دقیقه کار می‌کند. ابعاد این قایق ۱۱۵ × ۸۳ × ۲۱ سانتیمتر است و ۱۳ کیلوگرم وزن دارد.

این قایق نجات طوری طراحی شده است تا به اندازه کافی بزرگ باشد تا شناگر خسته شده بتواند خود را روی آن بیاندازد، طناب‌ها و دستگیره‌های موجود را نگه دارد و با خیال راحت به ساحل برسد.

این قایق همچنین می‌تواند یک غریق نجات را به محل خطر ببرد و هر دوی آن‌ها را تا زمانی که یک قایق نجات بزرگ برسد، شناور نگه دارد.

شرکت سازنده این قایق نجات هوشمند به نام "اوشن آلفا" (OceanAlpha) واقع در هنگ کنگ اعلام کرده است که "دلفین ۱" در حال حاضر وارد تولید انبوه شده و با قیمت ۵۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری قایق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با فواید خرما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • نجات ۳۰۰ راس دام گرفتار در سیل
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان + فیلم
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز / فیلم