Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: ۸۰ درصد اعتبارات کشور اعتبار ملی است. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید مهدی مقدسی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به اعتبارات ملی برای استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی سال گڌشته 3 هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی داشته‌ است، مفهوم آن این است که از سرجمع اعتبارات ملی 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد به استان مرکزی اختصاص داده شده است، امسال نیز باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات ملی داشته باشیم.

وی افزود: مشکلات فرمانداران و مدیران در پیشبرد پروژه‌های خود با تلاش مدیران در گرفتن همه اعتبارات ملی، می‌تواند کمتر شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته، منابع طبیعی کشور 22 میلیارد تومان به استان مرکزی کمک کرد، که این رقم بسیار بزرگی بوده بنابراین مدیران بایر همت کنند تا اعتبارات بیشتری از اعتبارات ملی دریافت کنند.

مقدسی ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه در دستور کار قرار دارد زیرا سبب می‌شود آثار مخرب در نظام بودجه‌ای کاهش پیدا کند، باید علاوه بر افزایش سهم استان مرکزی از اعتبارات ملی، اختیارات استانداران در سطح استان بیشتر شود تا مشکلات راحت‌تر حل شود.

نقدی بر برنامه اصلاح ساختار بودجه/ اصلاح یارانه‌ سلامت قبل از طرح کاهش هزینه‎های درمان خطاستدستور روحانی به نوبخت: بودجه صداوسیما با نظر نمایندگان دولت تخصیص یابدرئیس مجلس: ایران بعد از برجام "نجابت و عزتمندی" از خود ‌نشان داد‌ / ساختار بودجه ‌در حال تغییر اصولی است‌نظام بودجه‌ریزی ‌مشکل دارد / دولت فقط مُسکّن به جامعه تزریق می‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: 80 درصد اعتبارات کشور ملی است که می‌توان با جذب آن کمبودهای را جبران کرد، بنابراین اصلاح ساختار بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، با اصلاح ساختار بودجه سهم استان و اختیارات استان را می‌توان افزایش بخشید، سازمان‌های کشوری نباید در استان‌ها دخالت داشته باشند، اما این دخالت انجام می‌گیرد و در واقع انحراف اصلی در این دخالت‌هاست.

وی عنوان کرد: مدیران باید هر سه ماه یکبار گزارشی مبنی بر این بدهند که کدام مدیر از محل اعتبارات ملی توانستند سهم بیشتری به استان مرکزی بیاورند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان بیان کرد: اعتبارات سفر ریاست جمهوری تا این لحظه 970 میلیارد تومان اعتبار به استان مرکزی داده شده است اما هنوز 94 میلیارد تومان از دولت طلب داریم.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • آب شرب ۲۵ هزار نفر در بهمئی پایدار شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است