Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مذهبی و تشکل های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان در سقز گفت: این شورا حافظ و نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی است و مهمترین وظیفه اش نظارت و صیانت از رأی مردم در انتخابات مختلف است.

حجت الاسلام محمد سادات با بیان اینکه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را اسفند امسال در پیش داریم، افزود: نماینده مجلس باید مدافع مستضعفین و مدرس وار باشد و شورای نگهبان باید در این انتخابات بی طرفی و رعایت حق الناس را در رأس وظیفه خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سه اصل مهم ولایت مداری، بصیرت و دشمن شناسی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام و کشورهای غربی می خواهند افکار جوانان ما را مهندسی و آنها را با فرهنگ و رسوم خود آراسته کنند بنابراین مسئولین باید از این نفوذ و تهاجم بیگانگان به افکار جوانان جلوگیری کنند.

حجت الاسلام سادات جریان سازش و جریان مقاومت را مهمترین نفاق کنونی کشور دانست و یادآور شد: اکنون شکاف بین شیعه و سنی نیست و اختلاف های اصول گرا و اصلاح طلب جای خود را به جریان سازش و جریان مقاومت داده اند.

معاون امور مذهبی و تشکل های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه یکی از ویژگی های شهدا غیرت بود و نسبت به آب و خاک و هوای میهن خود تعصب داشتند، گفت: کشورهای غربی به دنبال غیرت زدگی مردم ایران هستند و باید همه ما چون شهدا در برابر استکبار و استبداد ایستادگی کنیم.

فرماندار سقز هم در این همایش اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد انقلابی و امانتدار و امین رأی مردم در انتخابات است و وظیفه اعضای آن به معنای واقعی نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات است.

کامیل کریمیان با اشاره به اینکه مشارکت سیاسی مردم به عنوان یک فرهنگ در انتخابات نهادینه شده است، افزود: یکی از مهمترین رخدادهای امسال بعد از چهل سالگی انقلاب اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مشارکت مردم در این انتخابات اقتدار جمهوری و مردمی بودن این نظام را به تمام دنیا نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه مواضع آمریکا در مدت سه ماه اخیر تغییر کرده است، یادآور شد: اقدامات شجاعانه و متقابل جمهوری اسلامی علیه امریکا باعث تغییر مواضع رئیس جمهور این کشور و تغییر مواضع اش علیه نظام اسلامی شده است.

فرماندار ویژه سقز بر امنیت وسلامت و برگزاری منظم و پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و امانتداری از رای مردم توسط مجریان و برگزار کنندگان و دست اندرکاران انتخابات تاکید کرد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان هم در این همایش اظهار داشت: بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی، شورای نگهبان بر سه انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نظارت می کند.

فریدون رزمگاه با بیان اینکه انتخابات مهمترین رخداد کشور و پرُسه مطالبه گری مردم است، افزود: وکیل خوبی برای نظام و داوطلبان انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی هستیم و بی طرفی خود را در انتخابات حفظ خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: رسالت اصلی شورای نگهبان پاسداری و صیانت از رأی مردم است و تمام تلاش خود را در راستای برگزاری عالی انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال خواهیم کرد.

۷۳۴۵/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انتخابات شورای نگهبان سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس

به گزارش حوزه  استانهای خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس