Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الجزیره، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما از عربستان سعودی می خواهیم تا به اقلیت های دینی در این کشور اجازه دهند تا آزادانه به امور مذهبی خود بپردازند.

پیش تر «سام برونبک» سفیر وزارت خارجه آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی گفته بود: حاکمیت آل سعود به سرکوب‌های روزانه خود علیه آزادی‌های مذهبی ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برونبک با ارائه گزارش وزارت خارجه در مورد آزادی‌های مذهبی سال ۲۰۱۸ اظهار کرد، آزادی مذهبی در عربستان به رسمیت شناخته نشده است و حاکمیت آل سعود اجازه نمی هد تا دیگر اقلیت‌های دینی به‌صورت عمومی به عبادات خود بپردازند.

در گزارش سفیر وزارت خارجه آمریکا همچنین به تبعیض دینی و نادیده گرفتن حقوق شیعیان در عربستان اشاره شده است و عنوان می‌کند که ۳۴ شهروند شیعه عربستان نیز در دادگاه‌های یک جانبه به اعدام محکوم شده‌اند.

عربستان به رهبری خاندان آل سعود در آوریل (فروردین-اردیبهشت) سال جاری ۳۷ شهروند این کشور را که اکثریت از جامعه شیعیان بودند، اعدام کرد.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، موضوع سرکوب آزادی‌های مذهبی از سال ۲۰۰۴ تا کنون در عربستان افزایش یافته است و این اقدامات می‌تواند در آینده شامل تحریم‌هایی علیه عربستان شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط