Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از آتش‌سوزی گسترده در یک مجموعه انبار در ضلع غربی میدان حسن‌آباد خبر داد که بخشی از بافت تاریخی این میدان را هم درگیر آتش‌سوزی کرده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد: ساعت ۲۱ و ۱۸ دقیقه امشب یک مورد آتش سوزی در ضلع غربی میدان حسن آباد به آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله ایستگاه‌ها اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته ملکی تا کنون ۷ ایستگاه آتش‌نشانی همراه با چند دستگاه بالابر و نردبان و تانکر‌های آب در محل حضور دارند.

وی توضیح داد: محل یک انبار یا دو سه انبار در مجاورت هم به وسعت بیش از هزار متر مربع بود که به طور کامل شعله ور بود و آتش به سقف‌های این انبار سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: آتش از طریق سقف‌های شیروانی به قسمت بافت تاریخی که در ضلع شمال غربی میدان هم بود سرایت کرده و بخش‌هایی از بافت تاریخی خصوصاً نرده‌های پنجره‌ها را شعله ور کرده بود.

ملکی تاکید کرد: آتش نشانان از دقایق اولیه از چندین طرف هم از طریق نردبان‌های هیدرولیکی و هم از طریق لوله کشی از سطح زمین عملیات را آغاز کردند. اکنون شعله زنی به طور کامل انجام شده و از شعله‌های سرکش خبری نیست و مقداری لکه گیری مانده که نیرو‌ها مشغول عملیات هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه مصدومیت و تلفات جانی نداریم و نیرو‌ها به داخل نفوذ کردند و مشغول ایمن سازی محل هستند. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن آباد آتش سوزی آتش نشانی ملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران و با اشاره به طرح تفصیلی بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

وی با بیان اینکه مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از سال گذشته آغاز شده که این مطالعات در قالب طرح تفصیلی ویژه در شش گام بررسی شده است.‌، افزود: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی است.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تصویب مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت‌وساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود.

عطایی تصریح کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تأمین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها، تأمین خدمات مورد نیاز شهری، رونق گردشگری و اقتصادی، ارتقای کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می‌شود.

کد خبر 751124

دیگر خبرها

  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز