Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:18:11 GMT

دو گنبد میدان حسن آباد پایتخت تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۱۳۹

دو گنبد میدان حسن آباد پایتخت تخریب شد

به گزارش ایرنا وی که در پی حادثه آتش سوزی در میدان حسن آباد حضور یافته بود، اظهار داشت: حریق در ساختمان ضلع شمال غربی میدان حسن آباد اطفا شد اما خسارت زیادی بر جای گذاشت.
نظری تأکید کرد: دو گنبد از ۸ گنبدی که در میدان حسن آباد واقع شده بود در پی آتش سوزی تخریب شد.
به گزارش ایرنا «سید جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه چهارشنبه با اعلام آتش سوزی در انباری در میدان حسن آباد به خبرنگار ایرنا گفت: حوالی ساعت ۲۲ امشب حادثه آتش سوزی در میدان حسن آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله مأموران ۵ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دراین حادثه یک انبار ۵۰۰ تا ۶۰۰ مترمربعی در طبقه دوم ساختمان تجاری دچار آتش سوزی شده که آتش نشانان همچنان مشغول مهار این حریق هستند.
وی با بیان اینکه آتش سوزی نسبتاً گسترده است و آتش نشانان با امکانات کامل مشغول مهار این حریق هستند، گفت: جزئیات این حادثه پس از پایان عملیات اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر آتش سوزی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در هتل هما / درگیری با آتش‌نشانان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «سال‌هاست که در مورد ایمنی ساختمان‌های پایتخت حرف زده شده و کمتر عمل کرده‌اند؛ وضعیت ایمنی در برخی ساختمان‌ها بحرانی است،» این را رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران علی نصیری می‌گوید.

هتل هما طعمه حریق شد. سه ایستگاه آتش‌نشانی (حدود ۳۰ آتش‌نشان) به محل حادثه اعزام و حریق را اطفا کردند. باکس ضایعات شامل پتو؛ زباله و ... آتش گرفت و دود ساختمان را احاطه کرده بود.برخی از مسوولان هتل هما به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با آتش‌نشانان درگیر شده و معترض بودند که چرا تعداد زیادی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام کرده‌اید؛ در حالی که اگر حریق به موقع اطفا نمی‌شد شعله‌های آتش به طبقات دیگر هم سرایت می کرد.

در سال‌های اخیر ساختمان‌های ناایمن زیادی دچار حادثه شدند که آخرین آن‌ها هتل بیمارستان گاندی بود که مسوولان آن ۵ بار اخطار ناایمنی را نادیده گرفته و در نهایت این ساختمان دچار حریق شد.

هتل هما هم از سوی آتش‌نشانان اخطار نداشتن سیستم اعلان و اطفای حریق گرفته و باید دستورالعمل‌های ایمنی را اجرا کند، اما گفته می‌شود که مسوولان این هتل تا این لحظه برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام نکرده‌اند. موضوع ساختمان‌های ناایمن فقط مختص هتل‌ها و مهمانسرا‌های شهر نیست بلکه تعدادی از ساختمان‌های دولتی و شخصی پایتخت که روزانه تردد زیادی هم در آن‌ها صورت می‌گیرد در وضعیت بحرانی قرار دارند.

بسیاری در فضای مجازی اعلام کردند که «هتل هما ایمنی لازم را دارد و فقط دچار یک حریق جزیی شده است.» در مقابل مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران قدرت الله محمدی به خبرنگار فارس می‌گوید که «این هتل تاییدیه ایمنی ندارد.»

به گفته کارشناسان، همانطور که بیمارستان‌ها باید برای گرفتن پروانه حتما تاییدیه آتش‌نشانی را داشته باشند، بهتر است که میراث فرهنگی هم دادن مجوز برای اماکن اقامتی را منوط به اخذ تاییدیه ایمنی آتش‌نشانی کند. همچنین خلا‌های قانونی برطرف و آتش نشانی بتوانند مراکز ناایمن را پس از بازدید مانند ژاپن پلمب کنند.

دیگر خبرها

  • مصدومیت پنج نفر در آتش سوزی یک آپارتمان در سمنان
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز+ علت در دست بررسی
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز
  • نجات ۷ تن از آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان ولیعصر
  • نجات ۷ نفر از میان آتش‌ و دود به کمک آتش‌نشانان پایتخت
  • نجات جان ۷ نفر در پی حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر
  • مهار آتش‌سوزی و آزادسازی افراد محبوس در یکی از مجتمع‌های مسکونی زنجان 
  • آتش سوزی در یکی از انبارهای شرکت فولاد خوزستان مهار شد
  • آتش‌سوزی در هتل هما و درگیری مدیران هتل با آتش‌نشانان
  • آتش‌سوزی در هتل هما / درگیری با آتش‌نشانان