Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:44:59 GMT

غذاراباشعله کم بپزید تاآلزایمرنگیرید!

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۳۵۰

به گفته محققان، حرارت بالا در هنگام پخت غذا با سطوح بالای AGEs و احتمال ابتلاء به بیماری آلزایمر در ارتباط است. ناطقان: تحقیقات نشان می‌دهد خوردن غذا‌هایی که با حرارت بالا طبخ شده‌اند، خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.

پخت غذا با شعله کم در پیشگیری از آلزایمر موثر است

 پخت غذا با حرارت بالا باعث افزایش تشکیل ترکیباتی موسوم به گلیکوزیله پیشرفته (AGEs) می‌شود؛ این ترکیبات گروهی از ترکیبات شامل شکر، پروتئین و سایر مولکول‌های بزرگ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محصولات نهایی گلیکوزیله پیشرفته (AGEs)، از طریق برخی مکانیسم‌ها شامل افزایش التهاب و فشار اکسایشی، خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهند.

آن‌ها همچنین قادر به اتصال به گیرنده RAGE هستند؛ این گیرنده، پروتئین‌های بتاآمیلوئید را در سد خونی مغز عبور داده و با بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر در ارتباط است.

محققان دانشکده پزشکی آیسان بیمارستان مونت‌سینای نیویورک اقدام به پخت ۵۴۹ غذا با روش‌های مختلف طبخ کرده و محتوای AGEs آن‌ها را در غذای پخته شده اندازه‌گیری کردند.

بررسی موش‌ها با رژیم غذایی دارای مقادیر بالای AGEs نشان می‌دهد، این موش‌ها دارای میزان بالای AGEs به همراه رسوب پروتئین بتاآمیلوئید در مغز هستند.

به گفته محققان، حرارت بالا در هنگام پخت غذا با سطوح بالای AGEs و احتمال ابتلاء به بیماری آلزایمر در ارتباط است.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: غذا ، شعله کم ، الزایمر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: غذا شعله کم الزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار، روند افزایش نسبی دما و نیز افزایش غبار به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه و استان البرز است و روز چهارشنبه ورود سامانه تندری را به منطقه خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان البرز عنوان کرد: امروز جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با روند افزایش دما تا انتهای هفته و شنبه آسمان صاف تا کمی ابری است و برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار، عصر و شب رشد ابر و در ارتفاعات احتمال رگبار خفیف و رعد و برق برای دوشنبه خبر داد و افزود: روز سه شنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار خواهد بود.

کد خبر 6088905

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟