Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس گروه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت حق بیمه صرفا از زمان عقد قرارداد امکان پذیر است و پرداخت حق بیمه ایام گذشته قانونی نیست. تاریخ انتشار: 03:00 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۶۹۲

محمود علی‌بخشی، رییس گروه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: برای افرادی که می‌خواهند حق بیمه ایام گذشته خود را پرداخت کنند، این امکان به لحاظ قانونی وجود ندارد، چرا که فرد طبق قانون از زمان عقد قرارداد اماکن حق بیمه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیبخشی ادامه داد: تمامی افرادی که به نحوی دارای رابطه استخدامی با یک کارفرما هستند، و برای آن‌ها حق بیمه پرداخت می‌شود، در صورتی که رابطه استخدامی آن‌ها قطع شود، این امکان را دارند که بلافاصله به صورت شخصی و در قالب بیمه اختیاری اقدام به پرداخت حق بیمه خود نمایند.

وی افزود: اگر این افراد حق بیمه خود را پس از قطع رابطه با کارفرما پرداخت نکنند و بعد از چند سال تصمیم به پرداخت مجدد حق بیمه داشته باشند، این امکان را نخواهند داشت که وقفه چند ساله خود را در عدم پرداخت حق بیمه جبران کنند. به بیان دیگر اماکن پرداخت خلاء سابقه بیمه وجود ندارد.

رییس گروه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر فردی در کارگاهی کار کرده باشد و کارفرکا برخلاف قانون او را بیمه نکرده و مرتکب تخلف شده باشد، فرد می‌تواند با ارائه مستندات، شکایت خود را علیه کارفرما مطرح کند که در صورت تایید سابقه کار فرد نزد کارفرمایی که او را بیمه نکرده است، سازمان تامین اجتماعی به کارفرما اعلام بدهی می‌کند و حق بیمه فرد حتی در گذشته ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شکایت از کارفرما و پرداخت حق بیمه ایام گذشته تنها برای بیمه‌های اجباری امکان‌پذیر است، ادامه داد: در بیمه‌های اختیاری، چون خود فرد این اختیار را دارد که خودش را بیمه کند، امکان پرداخت حق بیمه در گذشته وجود ندارد و تنها از زمان عقد قرارداد می‌تواند بیمه‌پردازی را انجام داد.

علی‌بخشی اظهار داشت: اگر شنیدید که کسی حق بیمه ایام گذشته یا همان خلا سابقه بیمه را به صورت اختیاری پرداخت کرده است، قطعا تخلف است، چرا که این امکان به لحاظ قانونی وجود ندارد.

رییس گروه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر شخصی به سن شصت سال رسیده باشد و ۷ سال سابقه بیمه داشته باشد، براساس قانون می‌تواند سه سال حق بیمه خود را پرداخت کند تا با ده سال سابقه بیمه بازنشست شود و متعاقب آن ده روز در ماه مستمری دریافت کند.

وی افزود: این قانون شرط سنی برای آقایان ۶۰ سال و برای بانوان ۵۵ سال است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی حق بیمه سابقه بیمه مستمری بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

رئیس گروه تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید تقریباً همه اطلاعات نسخه‌پیچی دارو برای پرداخت غیرحضوری تا کمتر از یک ماه آینده به بیمه‌های تکمیلی می‌رسد.

به گزارش صداوسیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته در حال حاضر فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه به شرکت‌ها رسیده؛ موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟