Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:41:32 GMT

شوق دیدار نواب +پوستر

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۶۵۸

شوق دیدار نواب +پوستر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کانال نوجوان از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، خشی از خاطرات رهبر انقلاب برگرفته از کتاب "خون دلی که لعل شد" را در خصوص شهید نواب صفوی منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

شوق دیدار نواب

نوّاب در سال ۱۳۳۲ به مشهد سفر کرد و در محلّی به نام «مهدیّه» ـ شبه‌مدرسه‌ای با هدف یاد حضرت مهدی منتظر (عج)، که مؤسّس آن «حاجی عابدزاده» توجّه وافری به برگزاری مراسم جشن نیمه‌ی شعبان داشت ـ اقامت گزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوّاب به خانه‌ی‌ هیچ‌کس نرفت، بلکه این مرکز مهمّ دینی را انتخاب کرد.

من آن زمان جزو طلّاب مدرسه‌ی سلیمان خان بودم و چهارده سال داشتم. با وجود اشتیاق شدیدم به دیدن نوّاب، نتوانستم به مهدیّه بروم؛ زیرا پدرم اجازه‌ نمی‌داد.

در یکی از روزها نوّاب تصمیم گرفت برای بازدید آن عدّه‌ از طلاب مدرسه‌ سلیمان خان که به دیدنش رفته بودند، از آن مدرسه‌ دیدن کند. من از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم. نوّاب در چشم ما نماد قهرمانی و مقاومت اسلامی بود. وقتی خبر کشته شدن رزم‌آرا به دست خلیل طهماسبی ـ یکی از فدائیان اسلام ـ منتشر شد، و می‌شنیدیم که آقای کاشانی این اقدام قهرمانانه را به طهماسبی تبریک گفته، احساس عزّت و افتخار می‌کردیم. ما می‌دانستیم که نوّاب برای خود یاران و تشکیلاتی دارد که دژخیمان و گردنکشان حکومت را به وحشت انداخته است.

در مدرسه حجره‌ی بزرگی بود که به آن «مَدرَس» می‌گفتند؛ آن را رُفت‌و‌روب و مرتّب کردیم و برای آمدن این میهمان و همراهانش آماده ساختیم و در انتظار ساعت موعود ماندیم.

درِ ورودی مدرسه باز شد و عدّه‌‌ای میهمان وارد شدند. چشم من در میان آنان در جست‌و‌جوی نوّاب بود، که در ذهن خودم از او تصویر مردی تنومند و بلندقامت داشتم؛ امّا به جای چنان مردی که در تخیّلم بود، مردی لاغر و کوتاه‌‌قد را دیدم که عمامه‌ای سیاه بر سر داشت و چهره‌اش بشّاش بود و هر که را می‌دید، با گشاده‌رویی برخورد می‌کرد و به او سلام می‌داد. اگر هم به یک نفر «سیّد» برمی‌خورد، می‌گفت:‌ پسرعمو! سلام علیکم. با خود گفتم: عجب! نوّاب صفوی که رژیم شاه را گیج و حیران کرده، این است؟!

در واقع، از وقتی چشمم به این مرد افتاد، دیدم با تمام احساسم مجذوب اویم و از ژرفنای قلبم او را دوست می‌دارم.

در این سفر، گروهی از فدائیان اسلام نوّاب را همراهی می‌کردند که بیشترشان جوان بودند و کلاه پوستی‌های خاصّی به سر داشتند و در میانشان سه نفر هم معمّم بودند.

مَدرَس پر از جمعیّت شد. نوّاب آنجا ایستاد و سخنرانی کرد؛ در‌باره‌ی اهدافش صحبت کرد و مردم را به شهادت‌طلبی در راه یاری اسلام و اعتلاء آن ترغیب نمود. سخنانش در روحم موج می‌زد و احساساتم را شعله‌ور می‌ساخت و مرا به سوی چشم‌اندازهای قدرت و عزّت اسلام می‌کشاند...

بخشی از خاطرات دوران جوانی و مبارزات آقا به نقل از کتاب «خون دلی که لعل شد»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد

مهدی اسلام‌خواه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

او گفت : حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که نخستین آنها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد.

اسلام خواه گفت : تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • دیدار آلومینیوم - پرسپولیس به وقت‌های اضافه کشیده شد + فیلم
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن
  • گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد